آیت الله خامنه ای در جمع دانشجویان - عکس از وبسایت رهبری ایران

آیت الله خامنه ای در جمع دانشجویان – عکس از وبسایت رهبری ایران

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، ضمن درخواست از فلسطینی ها برای مقاومت مسلحانه در مقابل اسراییل، گفته است مناطق فلسطینی کرانه باختری رود اردن هم باید مانند غزه مسلح شوند و ‘کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت فلسطین هستند، در این زمینه فعالیت کنند’.

رهبر ایران چهارشنبه شب در سخنانی در جمع دانشجویان با اشاره به وقایع غزه گفت: «این جنایات خارج از تصور، واقعیت ذاتی رژیم گرگ‌صفت و کودک‌کشی است که تنها علاجش نابودی و از بین رفتن است البته تا آن هنگام، مقاومت قاطع و مسلحانه فلسطینی‌ها و گسترش آن به کرانه باختری، تنها راه مقابله با این رژیم وحشی است.»

آیت الله خامنه ای با اشاره به آن‌چه در ۱۶ روز اخیر در غزه گذشته است، گفت که تنها علاج این وضعیت، نابودی رژیم اسراییل است.

وی با اشاره به جمله معروف آیت الله خمینی مبنی بر اینکه «اسراییل باید از بین برود»، گفت: «البته نابودی اسراییل به عنوان تنها راه علاج واقعی، به معنای از بین بردن مردم یهود این منطقه نیست بلکه برای این کار منطقی، ساز و کاری عملی وجود دارد که جمهوری اسلامی آن را در مجامع بین‌المللی ارائه داده است.»

رهبر ایران توضیح داد که براساس این این ساز و کار، «مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند و اهل و متعلق به آنجا هستند در یک رفراندوم حکومت مورد نظر خود را اعلام می‌کنند و از این طریق، رژیم غاصب و جعلی از بین خواهد رفت.»

محمد خاتمی، رییس جمهور سابق ایران، در آبان ۱۳۷۹ و در اجلاس سران کشورهای اسلامی در دوحه قطر، خواستار آن شده بود که برای تعیین نظام حاکم در این مناطق، در کل مناطق در اختیار اسراییل و سرزمین‌های فلسطینی همه‌پرسی برگزار شود.

حملات اسراییل تاکنون حدود ۶۵۰ کشته بر جای گذاشته است که شمار قابل توجهی از آنان زنان و کودکان بوده اند.

در روزهای اخیر، علاوه بر مقامات حکومتی در ایران، گروهی از فعالان مدنی و سیاسی و شماری از زندانیان سیاسی هم به حملات اسراییل علیه غزه اعتراض کرده‌اند.

از سوی دیگر حسن روحانی رییس جمهور ایران به وزیر امور خارجه و نیز وزیر بهداشت این کشور دستور داده است برای ارسال فوری محموله های دارویی و تجهیزات پزشکی و کمک های اولیه غذائی و بهداشتی به فلسطین جهت مداوای مجروحان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه اقدام کنند.

آقای روحانی همچنین از آقای ظریف خواسته است با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مداوای مجروحان فلسطینی در بیمارستان های ایران، نسبت به هماهنگی های لازم اقدام کند.