دادگاه جنایی جیزه مصر امروز یکشنبه، «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین و ۴ تن دیگر را به جرم اقدامات خشونت آمیز به حبس ابد محکوم کرد.
به گزارش “الشرق الاوسط”، دادگاه کیفری جیزه همچنین حکم حبس ابد عصام العریان، محمد البلتاجی، صفوت حجازی و الحسینی عنتر چهار تن از شخصیت‌های برجسته این گروه درخصوص پرونده رخدادهای “البحر الأعظم” در استان جیزه در غرب قاهره را نیز صادر کرد.
گفتنی است، این پرونده مربوط به خشونت هایی است که مصر را پس از سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهور و از شخصیت های ارشد اخوان المسلمین مصر در پنج سال پیش در جریان اعتراضات گسترده دچار تنش کرد.
این برای چندمین بار است که برای «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین مصر – که از زمان بازداشت وی در سال ۲۰۱۳ در دادگاهی دیگر نیز به اعدام محکوم شده است – حکم حبس ابد صادر می شود. اتهامات وی شامل تحریک به خشونت و برنامه ریزی حملات علیه حکومت است.
اتهامات این متهمان ارتکاب جرایم تروریستی و قتل عمد، اعمال زور و خشونت، تخریب مایملک عمومی و آسیب رساندن به دارایی‌های شهروندان و در اختیار داشتن سلاح گرم عنوان شده است.
همچنین بر اساس احکام این دادگاه، باسم عوده به  ۱۵ سال حبس و سه متهم دیگر در پرونده موسوم به حوادث البحرالاعظم(نام خیابانی در قاهره) به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.
همچنین دو حکم اعدام نیز علیه بدیع در پرونده‌های “عملیات رابعه‌العدویه” و حوادث “العدوه” صادر شد که پس از آن دادگاه فرجام‌خواهی رأی به لغو این احکام و محاکمه مجدد وی داد.