حزب الله زرادخانه عظیم موشک های ایرانی دارد که به مراتب مرگبارتر از موشک های حماس هستند

گدعون ساعر وزیر پیشین اسراییلی خواستار حمله نظامی پیش دستانه به حزب الله لبنان شد. گویا ساعر رقیب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل برای رهبری حزب حاکم لیکود به دنبال کسب آرای راستگرایان است. ساعر گفت این اقدام نظامی می تواند توانمندی حزب الله برای شلیک موشک به اسراییل در جنگ آینده را از کار بیندازد.»
ساعر با استفاده از انتقادهای گسترده به نتانیاهو به دلیل ناکامی های پیاپی در آخرین نبرد با حماس گفت «حزب الله زرداخانه موشکی بزرگی در اختیار دارد. ایرانی ها هم از حزب الله برای تولید موشک های بیشتر حمایت می کنند و کارخانه هایی برای توسعه قابلیت ها و افزایش دقت موشک های قدیمی حزب الله دایر کردند. حالا که نبرد با حزب الله در آینده حتمی است و زمان نبرد نزدیک می شود پس باید به فکر اقدام نظامی پیش دستانه به منظور از کار انداختن توانمندی های نظامی و از بین بردن زرادخانه تسلیحاتی حزب الله بود.»
ساعر یکی از چهره های شاخص حزب لیکود است که در دو کارزار انتخاباتی بعد از نتانیاهو موفق به کسب بیشترین رای شد. ساعر در صورت کناره گیری نتانیاهو از ریاست حزب لیکود و نخست وزیری خود را برای جانشینی او آماده می کند. او چهار سال پیش از عرصه سیاست کناره گیری کرد. هواداران نتانیاهو در آن زمان با او به دشمنی پرداخت. گدعون اکنون به عنوان پژوهشگر در موسسه مطالعات امنیت ملی اسراییل فعالیت می کند. او در یک سال گذشته برای دیدار با رای دهندگان به مناطق گوناگون اسراییل سفر کرده و اکنون از محبوبیت رو به رشدی برخوردار است.
از سوی دیگر اما گدعون تهدیدی برای نتانیاهو تلقی می شود. نتانیاهو در ماه گذشته با حمله تند به گدعون او را به برنامه ریزی برای کودتا علیه نتانیاهو متهم کرد. نتانیاهو در آن زمان گفت «یک وزیر پیشین دولت قصد دارد مرا با کودتای سیاسی سرنگون کند.»
ساعر در کنفرانس چند روز پیش که با حضور چهره های سیاسی توسط روزنامه جروزالیم پست برگزار شد گفت «قدرت حماس از یک جنگ تا جنگ دیگر در حال افزایش بوده اما بزرگ ترین تهدید برای اسراییل در شمال این کشور قرار دارد.»
او افزود «اگر تعلل کنیم و اقدام نظامی علیه حزب الله انجام ندهیم تاوان سنگینی در آینده پرداخت می کنیم. حالا درست است که حمله نظامی به حزب الله کار آسانی نیست و هزینه سنگینی دارد اما به هر حال هزینه کنونی این اقدام با توجه به ضعف حزب الله و استفاده از ظرفیت های حزب الله در نبرد سوریه بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که حزب الله دوباره با قدرت و کامل نیروهایش به لبنان برگردد و در سوریه و لبنان دو جبهه نظامی علیه ما تشکیل دهد.»
ساعر گفت «ایران در حال آماده سازی حزب الله برای آغاز جنگ است. اسراییل نباید منتظر بماند تا این آماده سازی انجام شود.»
ساعر با یادآوری اظهارات نتانیاهو درباره خطر حزب الله در سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر گفت «نباید فقط حرف بزنیم. خطر بیخ گوش ماست. وقت اقدام فرا رسیده است. ایرانیان از خط قرمز عبور کردند. ما باید رویکرد خود را درباره ایران و مزدوران عربشان تغییر دهیم.»