دریا همواره در کویت به عنوان کانال مهم برای کسب رزق و روزی مطرح بوده است. ماهیگیری با استفاده از نخ ماهیگیری یک روش سنتی است که پیش از پیدایش قلاب و ابزارهای گوناگون ماهیگیری از قدیم در کشورهای خلیج و کویت رواج داشته است. اما جالب اینجاست که بانوان کویتی حالا به این تفریح که چندان هم آسان نیست روی آورده اند.

چندین زن ماهیگیر کویتی در گفتگو به خبرگزاری کویت گفتند که از بچگی این سرگرمی را دوست داشته اند و همواره با خانواده به ماهیگیری می رفتند.
شیماء الرشید گفت او مرتب ماهیگیری می کند و به نظرش کار سختی نیست چرا که از کودکی به ماهیگیری می رفته و پدرش به او در گروه زدن نخ و زدن طعمه به قلاب و قایق رانی کمک می کرده است.


او یادآور شد «من در فصل ماهیگیری و شرایط آب و هوایی مناسب در آخر هفته و در تعطیلات به ماهیگیری می روم. خانواده ام ماهیگیری را دوست دارند و گاهی هم دسته جمعی به ماهیگیری می رویم؛ البته به شرطی که هوا خوب باشد.»
شیماء افزود «این یک تفریح صرفا مردانه نیست و زنان هم توانایی ماهیگیری چه با نخ و چه قلاب را دارند. ماهیگیری با نخ یک تفریح جالب و زیباست به ویژه وقتی که مردان و زنان خانواده با یکدیگر بر سر اینکه چه کسی بیشترین تعداد ماهی را صید می کنند مسابقه می گذارند.»

او گفت «زنی که به ماهیگیری می رود از زنانگی اش کم نمی شود بلکه بر عکس چرا که با ماهیگیری ویژگی هایی مثل صبر را یاد می گیرد.»

شیماء خاطر نشان کرد «یکی از چیزهای خوبی که یاد گرفتم حفظ محیط زیست بود چرا که من دریا را خیلی دوست دارم و از دیدن این همه آشغال و کیسه که به محیط زیست دریایی آسیب می زنند و منجر به ناپدید شدن ماهی ها می شوند ناراحت می شوم.»
الرشید افزود «من عاشق دریا هستم و به همین دلیل هم غواصی یاد گرفتم و الان می توانم غواصی کنم و در کنار نهنگ ها و جانداران دریایی شنا کنم.»
بدریه کمال ماهیگیر دیگر کویتی هم گفت «من از همان کودکی به رفتن کنار دریا و ماهیگیری با پدرم عادت کردم. من صبر و اعتماد به نفس را با ماهیگیری یاد گرفتم. این کار حس خوبی به من می دهد. من حالا با همسرم به ماهیگیری می رویم.»
او افزود «دوست دارم در اوقات فراغتم ماهیگیری کنم البته اگر هوا خوب باشد و دریا آرام. خانواده های بسیاری به ماهیگیری می روند.»

او یادآور شد «ماهیگیری یک شغل یا تفریح مردانه نیست. زن و مرد می توانند ماهیگیری کنند. خیلی از کارهایی که قبلا مردانه بود الان دیگر نیستند و زنان هم به این حوزه ها وارد شده اند.»