عامل جنایت گفت: «این برای سوریه است»… یکی از شاهدان جنایت به او پاسخ داد: «مسلمان نیستی»

دو نفر از بازرسان در حال جمع آوری ادله در ایستگاه متروی «لیتونستون» در لندن پس از رخ دادن حادثه – عکس از رویترز

دو نفر از بازرسان در حال جمع آوری ادله در ایستگاه متروی «لیتونستون» در لندن پس از رخ دادن حادثه – عکس از رویترز

در میان فضای آماده باش امنیتی که این روزها در چندین پایتخت و شهر اروپایی وجود دارد، یکی از ایستگاه های متروی لندن دو شب پیش شاهد حادثه ای با استفاده از سلاح سرد بود که پلیس آن را اقدامی ترویستی به شمار آورد.

یگان ضد تروریسم وابسته به پلیس تأکید کرد حمله ای که در ایستگاه «لیتونستون» رخ داد، دارای نشانه های تروریستی است و توسط یک فرد ۲۹ ساله انجام شد.

پلیس اسکاتلندیارد افزود در این حمله مردی ۵۶ ساله به شدت مجروح شد اما جراحات وارده تهدیدی برای زندگی وی به شمار نمی آید، علاوه بر این فرد دیگری نیز در اثر این حمله زخمی شد.

پلیس به محض اطلاع یافتن از این حمله، ایستگاه را محاصره کرد و عامل حادثه را پس از فلج کردن به وسیله شوک الکتریکی دستگیر کرد. شاهدان عینی گفتند که فرد مهاجم هنگام هجوم گفت: «این برای سوریه است»، و  شخصی که در نزدیکی محل حادثه بود به او پاسخ داد: «تو مسلمان نیستی».

ریچارد والتون رئیس یگان مبارزه با ترویسم درباره علت تروریستی در نظر گرفتن این حادثه گفت که بر اساس اطلاعاتی که از شاهدان عینی به دست آورد و همچنین اطلاعات فاش شده از تحقیات اولیه به این نتیجه رسیده است.

سخنگوی هیئت حمل و نقل لندن به نوبه خود به «الشرق الأوسط» گفت: «ما در حال همکاری نزدیک با پلیس حمل و نقل هستیم که بیش از ۷۰۰ نیرو را در شبکه مترو مستقر کرده است».