رزان المغربی: محمد صلاح بی‌نظیر و متواضع است

بیروت: فیفیان حداد

رزان المغربی بازیگر، خواننده و مجری لبنانی اعلام کرد حضور وی در برنامه فوتبالی «اللعیب» او را به دنیای دیگری برده است.
وی در گفتگو با الشرق الاوسط گفت «احساس می‌کنم کار جدیدی شروع کرده‌ام که میلیون‌ها بیننده از جهان عرب را جذب خود می‌کند و مرا در وضعیت چالش قرار داده است».
وی در خصوص دعوت شبکه «ام بی سی» از او برای شرکت در این برنامه گفت: «در ابتدا فکر کردم از من برای اجرای برنامه هنری و یا سرگرمی دعوت به عمل آورده‌اند ولی تمایل آنها به مشارکت من در اجرای برنامه «اللعیب» در کنار یکی از خبرنگاران ورزشی به نام مهیب الهادی بود که مرا شگفت زده کرد».
وی در خصوص نگرانی و استرس از اجرای چنین برنامه‌ای گفت: «خوشبختانه خیر. این برنامه برای من به مثابه پر کاهی بود که انسان در حال غرق به آن چنگ می‌زند. از اجرای برنامه‌های تکراری در دنیای هنر و سرگرمی خسته شده بودم و دوست داشتم پرش متفاوتی داشته باشم».
این مجری تلویزیون در توصیف فضای برنامه و دیدار با ورزشکاران گفت عقل سالم در بدن سالم است. او افزود با محمد صلاح در روسیه دیدار داشتم. او شخصی بی‌نظیر، کم حرف و متواضع است.
رزان المغربی در خصوص سختی‌های این برنامه گفت «در مصاحبه‌های ورزشی اشتباه کردن ممنوع است چرا که ورزشکار هر اشتباهی مرتکب شود بر مسیر حرفه‌ای او تاثیر خواهد گذاشت. این موضوع شامل مربی‌ها نیز می‌شود؛ چرا که از جانب بقیه و مسئولین به بدترین شکل قضاوت می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که مسئولیت زیادی در نوع صحبت‌های خود داشته باشند».
این بازیگر درباره اهمیت فوتبال در جهان عرب گفت: از فضای فوتبال دور نبودم. برادر و پدرم عاشق فوتبال هستند و تا حدودی از قهرمانان این ورزش در لبنان، مصر و بریتانیا به حکم اقامت طولانی مدتم در آنها اطلاعاتی داشتم ولی وقتی وارد این حرفه شدم از نزدیک به اهمیت جهانی آن که نزدیک به اهمیت سیاسی است پی بردم. به طوری که حرکات بازیکنان به شدت زیر ذره بین است و برای گفتن آنها باید حساب همه جار را بکنند.
وی در خصوص اجرای دونفره این برنامه با اشاره به اینکه عاشق اجرای تکی است گفت «نمی‌توانم بدون مهیب این برنامه را اجرا کنم او نیز بدون من نمی‌تواند این کار را بکند. هر کدام از ما از تجربیات خود در این زمینه استفاده می‌کنیم؛ من از تجربه هنری خود و او از تجربه ورزشی خود. ما این دو تجربه را جمع کردیم تا با مهمانان خود که از قشر هنرمندان و ستارگان فوتبال هستند استفاده کنیم».
گفتنی است رزان المغربی بازیگر و مجری تلویزنی مشهور لبنانی است که موفقیت‌های زیادی در مسیر حرفه‌ای خود کسب کرده است. او در شبکه‌های مهم تلویزیونی حضور داشته است.
وی خود را برای بخش دوم برنامه ورزشی «اللعیب» آماده می‌کند که قرار است لیگ مصری، سعودی، بریتانیا و دیگر لیگ‌ها را همراهی کند. هنوز جزئیاتی در مورد بخش دوم این برنامه از سوی شبکه «ام بی سی» اعلام نشده است.
این برنامه که در سری اول آن همزمان با جام جهانی با عنوان «سلامی از روسیه» پخش شد با بسیاری از هنرمندان دیدار داشته است و در واقع یک برنامه ورزشی-هنری است.