به گزارش روزنامه ایران، وزیر نفت ایران از مذاکره با شرکت نفتی شل انگلیس خبر داد. بیژن زنگنه دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکره نفتی‌ها با شل، گفت: این مذاکرات در خصوص بخشی از پول بلوکه‌شده ایران در خارج بود اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. شرکت شل انگلیس حدود ۲ میلیارد دلار بابت خرید نفت به ایران بدهکار است و در این مورد چندین بار میان مقامات ایران و انگلیس بر سر پرداخت بدهی‌های این شرکت به ایران مذاکراتی صورت گرفته است.

در همین حال، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که هنوز پیشنهاد مشخصی از شرکت‌های خارجی برای توسعه میادین در ایران مطرح نشده است، گفت: مذاکراتی را با برخی از شرکت‌های خارجی شروع کرده ایم اما هنوز زود است که وارد بحث‌های جدی در خصوص ورود شرکت‌های خارجی به صنعت نفت ایران شویم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای صادر‌کننده گاز که قرار است شنبه و یکشنبه هفته آینده در تهران برگزار شود، گفت: هر سال این اجلاس به صورت عادی در کشورهای عضو برگزار می‌شود، به‌طوری که امسال نیز قرار است این اجلاس طی دو روز در تهران برگزار شود.

وزیر نفت ایران ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید در این اجلاس قرار است دبیرکل این سازمان نیز مشخص شود و از آنجا که نامزد ایران دارای شرایط خوبی است و همچنین از امتیاز میزبانی نیز برخورداریم، امیدواریم بتوانیم دبیرکلی این سازمان را از آن خود کنیم. وی همچنین در خصوص قرارداد پاکستان گفت: من زیاد امیدوار به این قرارداد نیستم. من به کار صادرات گاز به پاکستان اصلاً امیدوار نیستم و با این شرایط که پاکستانی‌ها می‌گویند بعید به نظر می‌رسد صادرات گاز به پاکستان رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای پاکستانی‌ها هم فرقی نمی‌کند؛ چه جریمه شوند و چه گاز از ایران وارد کنند در هر دو حالت پولی ندارند که به ایران بدهند.وی در ادامه با اشاره به قیمت نفت در بودجه سال ۹۳ گفت: پس از بررسی‌های جامع به این جمع‌بندی رسیدیم که قیمت نفت در بودجه سال ۹۳ می‌تواند ۱۰۰ دلار باشد که این رقم غیرمعقول نیست.