شرکت ملی راه آهن آلمان (دویچ بان) اعلام کرد به‌دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه تهران، ایران را ترک می‌کند.
به گزارش الشرق الاوسط، بعد از بازگشت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران که از هفته گذشته اجرایی شد، چندین شرکت اروپایی مانند توتال، پژو، رنو و دایملراعلام کرده‌اند سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌ها خود در ایران را متوقف می‌کنند.
سخنگوی شرکت دولتی دویچه بان روز پنج‌شنبه توضیح داد که این شرکت به واسطه شرکت فرعی «مهندسی و مشاوره دی بی» در دو پروژه در ایران همکاری می‌کند.
وی افزود: «هر دو پروژه در ماه‌های اوت و سپتامبر (مرداد و شهریور۱۳۹۷) ۲۰۱۸ به پایان می‌رسند. ما با توجه به تغییر وضعیت مبادلات بانکی به دنبال اتمام دوستانه و پیش‌بینی شده قرارداد هستیم.»
دویچه بان در ماه می سال ۲۰۱۷ قراردادی را با شرکت راه آهن ایرانی بنیاد امضا کرده بود.
پروژه دوم که نزدیک به یک سال و نیم پیش آغاز شده، پروژه مشاوره برای شرکت راه آهن ملی ایران بود که این قرارداد شامل ساختار بندی مجدد این کمپانی بود.
همچنین شرکت «دتکون» به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه «تی سیستم» که بازوی اجرایی دویچ تلکام محسوب می‌شود، روز پنجشنه خبر از ترک ایران داد. این شرکت در صنعت مخابرات ایران به عنوان ارائه دهنده خدمات مشاوره‌ای مشغول به فعالیت بود.
دونالد ترامپ روز ۸ می‌ به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شده و اعلام کرد که در دوره ۳ ماهه و ۶ ماهه تحریم‌ها علیه ایران را باز می‌گرداند.
تاریخ بازگشت دور اول تحریم‌ها روز ۶ آگوست تعیین شده بود و دولت آمریکا این تحریم‌ها را از بامداد روز سه‌شنبه ۷ به وقت محلی اجرایی کرد.