آماده کردن برنج در هند- عکس از رویترز

آماده کردن برنج در هند- عکس از رویترز

به ندرت ممکن است در ایالات متحده خبر بدی درباره هندی ها به گوش برسد، در حقیقت آنچه به طور کلی درباره آن ها شنیده می شود بسیار کم است.

اخیراً مطالعات بر افرادی که از هند آمده اند متمرکز شد، آن هم پس از آن که به رقم قابل توجهی از جمعیت تبدیل شدند، و مشخص شد که آن ها از فعال ترین و تأثیر پذیرترین و ثروتمندترین اقوام هستند.

تصویر رایج از یک هندی فقیر هیچ ارتباطی با هندی های مقیم ایالات متحده ندارد، زیرا مشخص شد که آن ها ثروتمند ترین اقوام آسیایی مهاجر هستند که میانگین درآمد سالیانه یک خانه ۸۸ هزار دلار است. اکثریت آن ها دارای مدارک دانشگاهی هستند و اکثر دانشجویان در رشته های علوم پیشرفته و مورد نیاز تحصیل می کنند، به همین علت بیشترین شانس را برای استخدام شدن دارند و از بهترین وضعیت معیشتی برخوردارند. علاوه بر این، آن ها مهاجرانی جدید هستند؛ به طوری که دو سوم آن ها در خارج به دنیا آمده اند و مانند بقیه گروه های معتبر مثل یهودی و اروپایی نیستند.

راز موفقت آن ها تنها در تحصیلات است. نه ضعف امکانات دولتی هند، و نه فقر جمعیت، مانع فراهم کردن آموزش با کیفیت شد که تحصیل کردگان هندی را در خط مقدم جمعیت قرار دهد. به همین دلیل بسیاری از آنها از حق مهاجرت به یک کشور مانند ایالات متحده برخوردار شدند. و در جلوی صف دیگر مهاجران از کشورهای دیگر قرار گرفتند زیرا رشته های مورد نیاز را دارا بودند و به آن ها حق اقامت و کار داده شد و به زودی ملیت آمریکایی به آن ها تعلق خواهد گرفت. در میان آن ها سیاستمداران برجسته ای نیز بیرون آمد، حاکم دو ایالت از ایالات متحده دو نفر از نژاد هندی هستند و نامزد سومی نیز در کالیفرنیا وجود دارد. بیش از چهل هزار پزشک در آن جا کار می کنند که برخی از آن ها در بیمارستان ها مشغول به کار هستند. در دیگر زمینه های حیاتی نیز وضع به همین صورت است.

یک درس عبرت؛ هر کس بخواهد از شرایط زندگی و وقت خود فراتر برود و از این سوراخ بزرگ خارج شود، باید آموزش و پرورش را مورد توجه قرار دهد، منظور من آموزش با کیفیت است. آموزش و پرورش تنها نسخه ای است که می توان در مقایسه با راه حل های دیگر اجتماعی و اقتصادی بر آن توافق کنیم. با وجود این که در تمام کشورهای دنیا آموزش عمومی برای همه رایگان است، با این حال، تعداد کمی از آنها آموزش با کیفیت ارائه می کند که فارغ التحصیلان آن به توسعه و شکوفایی جامعه کمک می کنند.