دموکرات‌ها دولت ترامب را مسئول خشونت‌گری‌ سیاسی می‌دانند… گلایه ترامب از روزنامه‌نگاران

واشنگتن: هبه القدسی
تعداد مرسوله‌های مشکوک و حاوی بمب‌ به رهبران ارشد حزب دموکرات در ایالات متحده به ۹ بسته افزایش یافت.
مقامات اخیرا از ارسال مرسوله‌های بمب‌گذاری شده به جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در صبح روز پنجشنبه، و یکی دیگر به یک رستوران متعلق به بازیگر معروف آمریکایی رابرت دنیرو، که به شدت از سیاست‌های دونالد ترامب رئیس جمهور آمریکا در طول دو سال گذشته انتقاد می‌کرد، خبر دادند.
روز چهارشنبه گذشته هفت مرسوله حاوی بمب به رهبران ارشد حزب دموکرات ارسال شد که در بین آنان نام باراک اوباما رئیس جمهور سابق، هیلاری کلینتون نامزد سابق دموکرات‌ها، جان برنان رئیس پیشین سازمان مرکزی اطلاعات، اریک هولدر دادستان سابق کل آمریکا، جورج سوروس میلیاردر آمریکایی، دیبی ویسزمن نماینده دموکرات در پارلمان و شبکه خبری سی ان ان، دیده می‌شد.
پلیس روز شنبه، یک مرسوله حاوی یک بمب لوله‌ای شکل در رستوران بازیگر معروف آمریکایی رابرت دنیرو در محله ربکا در نیویورک کشف و خنثی کردند.
اخبار ارسال بمب‌های پستی در روزهای اخیر نگرانی سیاستمداران، عموم مردم و رسانه‌ها را برانگیخت. چراکه حاکی از شکاف شدید و تلاش برای هدف قرار دادن سیاستمداران مخالف ترامپ با استفاده از این بسته‌های بمب‌‍گذاری است.
مقامات مسئول اعلام کردند؛ از نحوه اجرای این مدل تهدیدات در ساخت و ارسال بسته‌ها، ممکن است یک فرد یا یک گروه پشت این ماجرا است.
از طرفی دیگر، دونالد ترامب، ضمن محکوم کردن این تهدیدات و خشونت‌های سیاسی، وعده داد کسانی که این نوع عملیات را انجام دادند دستگیر و محاکمه کند. وی در کمپین انتخاباتی در ویسکانسین خواستار وحدت شد، اما رسانه‌ها را به تحریک و خوشنت‌گری متهم کرد و آن را به عنوان حمله به دموکراسی دانست و گفت: « ما از همه طرف‌ها می خواهیم باهم هماهنگ و متحد باشند».
ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا بیش از همسرش بسته‌های انفجاری فرستاده شده به پرزیدنت اوباما، هیلاری کلینتون و دیگران را محکوم کرد و از ماموران امنیتی شخصیت‌ها تشکر ویژه کرد.