رئیس AFC: به توانایی‌های امارات در برگزاری جام آسیا ۲۰۱۹ ایمان دارم

تیم میزبان امیدوار است بر مشکلات نبود ستارگانشان غلبه کند

شیخ سلمان بن ابراهیم رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و معاون اول رئیس فیفا ضمن ابراز اطمینان از توانایی‌های امارات برای فراهم کردن شرایط ایده‌آل برای موفقیت در برپایی مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: «امارات متحده عربی می‌تواند این مسابقات را به بهترین شکل و متناسب با شهرت این کشور در زمینه فوتبال برگزار کند».
به گزارش الشرق الاوسط، رئیس کنفدراسیون آسیا افزود: «برگزاری جام ملت‌های آسیا برای دومین بار در امارات نشان‌دهنده توجه این کشور به ورزش و توانایی‌ و برتری و موفقیت آن در ابعاد مختلف فوتبال است».
وی اشاره کرد: «امارات متحده عربی در سال‌های گذشته نیز مسابقات جهانی و قاره‌ای فراوانی را با موفقیت برگزار کرده و این امر باعث خوشبینی ما در خصوص توانایی این کشور در برگزاری هرچه بهتر این رویداد ورزشی است که نقطه عطفی در تاریخ فوتبال آسیا به شمار می‌رود».
از سویی دیگر تیم ملی امارات متحده عربی انتظار دارد در هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا که به میزبانی کشورش برگزار می‌شود، بتواند به بهترین شکل ظاهر شود.
با وجود اینکه تیم ملی امارات اخیرا در بهترین حالت‌های خود نبوده، اما این تیم امید دارد که همانند تیم درخشش تیم العین در جام باشگاه‌های جهان در ماه گذشته، خوش بدرخشد. گفتنی است العین امارات توانست بعد از انجام بازی‌های درخشان و کسب نتایج بسیار عالی به فینال این مسابقات راه یابد، اما در فینال مغلوب تیم رئال مادرید شد.
بازی افتتاحیه جام ملت‌های آسیا بین تیم‌های امارات متحده عربی و بحرین و در ورزشگاه «شهری زاید» در ابوظبی برگزار خواهد شد. این ورزشگاه پیش از این میزبان فینال جام باشگاه‌های جهان بود که تیم العین امارات در این بازی با نتیجه ۴-۱ از تیم رئال مادرید اسپانیا شکست خورد.
علی‌رغم حضور ستارگان تیم ملی امارات که امیدوارند قهرمان این دوره از مسابقات شوند، اما برخی از بهترین بازیکنان در جمع تیم نخواهند بود. عمر عبد الرحمن (عموری) به دلیل مصدومیت در ناحیه رباط صلیبی در تیم ملی امارات حضور نخواهد داشت.
ریان یسلم بازیکن تیم العین و یکی دیگر از ستارگان تیم ملی نیز به دلیل عدم بهبود کامل پس از مصدومیت همراه تیم نخواهد بود و هم‌تیمی‌های خود را از جایگاه تماشاگران همراهی و تشویق خواهد کرد.