اکبر هاشمی رفسنجانی - عکس از مهر

اکبر هاشمی رفسنجانی – عکس از مهر

محمد هاشمی، رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران خبر اغتشاش و بر هم زدن سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجدی در کیش را به شدت تکذیب کرد.

رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران و برادر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در گفت و گو با شرق پارسی خبر اغتشاش و برهم زدن سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در کیش را به شدت تکذیب کرد و گفت :”از آیت الله هاشمی رفسنجانی درخواست شده بود که در مسجد جزیره کیش سخنرانی داشته باشند و ایشان نپذیرفتند. این اخبار را من تکذیب می کنم و از انگیزه کسانی که چنین اخباری را منتشر می کنند نیز اطلاعی ندارم”.

بعضی وبسایت های خبری روز چهارشنبه نوشته اند که برنامه سخنرانی هاشمی رفسنجانی در روز سه شنبه در یکی از مساجد جزیره کیش با انتقادات و اعتراضات شماری از حاضران به اغتشاش کشیده شد و به همین دلیل این سخنرانی انجام نشد.

وبسایت عصر ایران به نقل از یک منبع آگاه نوشته است: «قبل از ورود هاشمی به محل سخنرانی شماری از حاضران که به جهت گیری های سیاسی خاص معروف بودند؛ با سرو صدا و فریاد مانع از انجام سخنرانی شدند. تیم حفاظت و تشریفات هاشمی نیز که از وضعیت محل برنامه سخنرانی آگاه می شوند مانع از حضور هاشمی می شوند و این برنامه سخنرانی لغو می شود.»

از سوی دیگر بعضی وبسایت ها هم بلافاصله پس از انتشار خبر بهم زدن سخنرانی آیت الله هاشمی در کیش، مدعی شدند که فرماندار بندرلنگه ، بخشدار کیش و رییس دفتر استاندار به علت این اتفاق برکنار شدند ؛ اما یک مقام آگاه در این مورد به خبرنگار «انتخاب» گفت که برکناری این ۳ نفر ارتباطی با سخنرانی آیت الله هاشمی ندارد.

گفته می شود هاشمی رفسنجانی به رسم هر ساله به کیش سفر می کند و از روز سوم فروردین وارد جزیره شده است. در همین حال ظاهرا سفرهای نوروزی هاشمی به کیش در چند سال اخیر در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به علت همکاری نکردن و کارشکنی مدیران محلی جزیره، انجام نشده بود.

سفر امسال آیت الله هاشمی رفسنجانی به کیش نخستین سفر وی به این جزیره پس از چند سال به شمار می رود.