میشل عون فعالیت‌های دستگاه امنیتی را تحسین‌برانگیز دانست

میشل عون رئیس‌جمهور لبنان ضمن تجلیل از اقدامات دستگاه امنیتی لبنان و نقش فعال آنها در برقراری امنیت، ثبات و مبارزه با جرم و فساد گفت: «تعداد قربانیان مواد مخدر بیش از شهدای ۳۳ روزه علیه اسرائیل در سال ۲۰۰۶ (جنگ تموز) است».
به گزارش الشرق الاوسط، وی روز گذشته در حضور رهبران نیروهای نظامی و امنیتی و افسران ارشد و مقامات امنیتی که برای تبریک عید به رئیس‌جمهور در قصر بعبدا گردهم آمده بودند گفت: «نیروهای امنیتی باید ضمن غلبه بر مشکلات و موانع موجود تلاش‌های خود را بیشتر کرده و به بالاترین درجات حرفه‌ای برسند».
عون در ادامه تأکید کرد: «ارتش لبنان امید اصلی ما برای حل بحران‌ها و حافظ وحدت و حامی نیروهای امنیتی دیگر برای حفظ امنیت کشور است. آنچه تا کنون در زمینه مبارزه با جرم و جنایت و مواد مخدر و قاچاق انجام شده، کار آسانی نیست، اما کافی نیست».
رئیس‌جمهور لبنان افزود: «حل مشکل مواد مخدر نیازمند مبارزه فعالانه از طریق آموزش و تربیت است که باید از خانواده شروع شده و به مدارس و دانشگاه‌ها برسد، علاوه بر این باید کارگاه‌های تولید کپتاگون و مواد مخدر دیگر نیز مورد تعقیب قرار گرفته و کشف و نابود شوند».
وی در ادامه با اشاره به حوادث ترافیکی و تراژدی‌هایی که به دنبال دارد گفت: «برای حل این مشکل باید قوانین لازم اعمال شود و علاوه بر کنترل تخلفات، گواهینامه افراد متخلف نیز باطل شود. خانواده‌ها نیز فرزندان خود را با خطرات نقض قوانین ترافیکی و رانندگی آگاه سازند. در تمامی خیابان‌ها و اتوبان‌ها نیز باید برای ثبت تخلفات رانندگی دوربین‌های مدار بسته نصب شوند».
عون همچنین با اشاره به فساد در لبنان گفت: «برای حل مشکل فساد که به شکل گسترده‌ای در ادارات رسمی افزایش یافته باید تلاش‌های خود را افزایش دهیم. بی‌شک امتناع شهروندان از شکایت و اعلام فساد اداری، مبارزه با آن را مشکل می‌سازد. سال‌هاست که همه شهروندان لبنانی را به شکایت ضد فساد و مفسدین دعوت می‌کنم، اما متأسفانه تعداد شکایات محدود است».
وی ضمن تحسین از نقش اداره گمرک و مقامات گمرکی در مبارزه با قاچاق و تلاش برای افزایش درآمد دولت اشاره کرد: «امیدوارم در مرحله بعد تجهیزات الکترونیکی مدرن کافی برای اداره گمرک تأمین شود تا کنترل و مراقبت لازم بر تمامی نقاط کشور میسر شود».