رؤیای هاجیمه برای پنجمین قهرمان.. و ایمان کی روش به بازیکنانش

العین: الشرق الاوسط

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران گفت که بازیکنان تیمش باید به توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود در مصاف با سامورایی‌ها در روز دوشنبه ایمان داشته باشند، ژاپنی که چهار بار قهرمان مسابقات جام ملت‌های آسیاست.
به گزارش الشرق الاوسط، تیم ملی ایران تاکنون در این رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی رپشت سر گذاشته به طوری که کی روش در این باره گفت: به مصاف موفق‌ترین تیم این رقابت‌ها، ژاپنی که تیمی عالی و بازیکنانی باکیفیت دارد، می‌رویم. اما ما برای حفظ هویت‌مان تلاش می‌کنیم؛ ما خودمان خواهیم بود و با اطمینان، اعتماد و شخصیت بازی می‌کنیم.
او در نشست خبری پیش از این بازی در العین افزود: ما کارهایی انجام می‌دهیم که تمرین شده‌است و بعد از هشت سال سلاح‌های موردنیاز خودمان را داریم و پس از پشت سر گذاشتن تمامی از خودگذشتگی‌ها فردا در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها این فرصت را داریم که خودمان را ثابت کنیم که ما ایران هستیم.
مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با دریافت کارت زرد در دیدار برابر چین، بازی مقابل ژاپن را از دست داد تا ترکیب تیم ملی فوتبال بعد از ۵ بازی با تغییر مواجه شود.
کی روش به تازگی و در مصاحبه با خبرنگاران ایرانی و خارجی گفته کت قهرمانی به تن ایران نمی‌آید، اما در عین حال از بازیکنانش خواست در رؤیایی با ژاپن اعتماد به نفس خود را حفظ کنند.
چند روز قبل بود که کارلوس کی روش اعلام کرد رؤیای تیم ملی ایران در جام ملت‌ها صعود به نیمه نهایی این مسابقات است و همین جمله واکنش تند بسیاری از اهالی فوتبال در ایران را در پی داشت.
به نظر می‌رسد کی روش با این جمله قصد دارد انتظارات از تیم ملی ایران را پایین بیاورد و شاگردانش راحت تر با تیم‌های بزرگ مواجه شوند.
در همین باره، کریم انصاری فرد مهاجم تیم ملی ایران دربارهٔ دیدار این تیم با ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: صد درصد رؤیای ما قهرمانی در جام ملت‌های آسیا است. تمام بازیکنان ایران این رؤیا را دارند. برای مردم کشورمان تلاش می‌کنیم و می‌توانیم به رؤیای تک تک مردم برسیم.
هاجیمه موریاسو سرمربی تیم فوتبال ژاپن در نشست خبری پیش از دیدار این تیم برابر ایران نیز گفت: ما متمرکز هستیم و به خوبی برای این دیدار آماده شدیم. آخرین جلسه تمرینی ما برای بازی با ایران همین امروز بود و امیدوارم برای بازی فردا در بهترین شرایط قرار داشته باشیم.
وی افزود: من فکر می‌کنم هر بازی بهتر و بهتر شویم. بازیکن‌ها هر بازی چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند و پیشرفت می‌کنند که این پیشرفت در بازی آن‌ها قابل مشاهده است و می‌خواهم فردا هم ادامه داشته باشد تا ایران را شکست دهیم.
واتارو اندو بازیکن تیم فوتبال ژاپن در نشست پیش از دیدار تیمش برابر تیم ملی ایران حاضر شد و اظهار کرد: بازی‌های نیمه‌نهایی همیشه حساسیت بالایی دارند. این دیدار حتماً دشوار خواهد بود. همه بازیکنان ژاپنی باید فردا با هوشیاری تمام در زمین باشند.
وی ادامه داد: شرایط تیم را خوب ارزیابی می‌کنم و امیدوارم هم من و هم اسیر نفرات که فردا به میدان می‌روند بهترین عملکردشان را داشته باشند.
وی ادامه داد: پس از جام جهانی هم من و هم سایر نفرات ژاپن، افسوس خوردیم که چرا بهتر ظاهر نشدیم. کم‌کم فکر می‌کنم باید تجربه بیشتری در رده ملی به دست بیاورم. بقیه بازیکنان هم در مرحله یادگیری هستند و قطعاً آینده روشن و درخشانی در پیش خواهیم داشت.
مدافع تیم ملی ژاپن در خصوص تفاوت‌های این تیم با تیم جام جهانی روسیه گفت: بعد از جام جهانی خودم به اروپا رفتم که اتفاق خوبی برایم بود. این باعث تمرکز بیشتر من شده‌است. من باید این پیشرفتم را ادامه بدهم که بتوانم بازیکن کلیدی باشم، چون فقط در مورد خودم می‌توانم حرف بزنم. امیدوار هستیم این شرایط ادامه داشته باشد تا به بازیکن کلیدی برای تیم ملی ژاپن تبدیل شوم.

الشرق الاوسط:
Related Post