جانشین ولیعهد سعودی در دومین روز سفر خود به آمریکا با سران اطلاعاتی آمریکا دیدار می کند

جان کری وزیر خارجه آمریکا هنگام استقبال از شاهزاده محمد بن سلمان در ورودی منزل شخصی خود در واشنگتن – عکس از خبرگزاری فرانسه

جان کری وزیر خارجه آمریکا هنگام استقبال از شاهزاده محمد بن سلمان در ورودی منزل شخصی خود در واشنگتن – عکس از خبرگزاری فرانسه

مذاکراتی که شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی دو روز پیش در آغاز سفر خود به ایالات متحده با جان کری وزیر خارجه آمریکا انجام داد به راه های همکاری بین دو کشور و طیف گسترده ای از قضایای منطقه ای پرداخت.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توضیح داد که وزیر خارجه این کشور به مناسبت سفر شاهزاده محمد بن سلمان در منزل شخصی خود مراسم افطاری برپا کرد و دو طرف اوضاع یمن و سوریه و لیبی و مبارزه با تروریسم را به علاوه برنامه های سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و جذب سرمایه گذاری های خارجی از راه برنامه «تحول ملی» را مورد بحث و بررسی قرار دادند. عربستان سعودی اخیراً برنامه «تحول ملی» را تصویب کرد که شامل پروژه های بزرگی است که برگرفته از «چشم انداز ۲۰۳۰ سعودی» می باشد.

قرار است شاهزاده محمد بن سلمان در دومین روز از سفر خود با جان برنان مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و جیمس کلاپر، مدیر اطلاعات ملی، در ایالت ویرجینیا دیدار کند و پرونده تروریسم و همکاری امنیتی و اطلاعاتی را بررسی کند.