عون بر اهمیت حفظ وحدت لبنانی‌ها و اولویت دادن به منافع عمومی تاکید کرد

میشل عون رئیس‌جمهور لبنان گفت: مواضع من در مجمع عمومی سازمان ملل در هفته گذشته موضع حق است و به آنچه گفتم ایمان دارم.
به گزارش الشرق الاوسط، عون در دیدار با اعضای فراکسیون حزب‌‌الله در پارلمان لبنان به منظور قدردانی از مواضع اخیر میشل عون در حمایت از مقاومت علیه اسرائیل افزود:
همه باید از مقاومت حمایت کنیم زیرا در مقابل اشغالگر ایستاد.

همچنین محمد رعد رئیس حزب “الوفاء للمقاومه” در ابتدای این دیدار، مراتب تشکر و قدردانی حسن نصرالله، دبیرکل “حزب الله” لبنان و همچنین قدردانی حزب خود از مواضع میشل عون به ویژه سخنرانی حمایتگرانه وی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را اعلام کرد.
 
وی افزود: رئیس جمهور لبنان در مواضع خود درباره حس ملی گرایی اش که هر لبنانی اصیل آن را داراست سخن می گوید. چرا که هر لبنانی اصیل کشور خود را قدرتمند و آزاد می خواهد و نمی خواهد که با ابزار هر فرد متجاوز و طمعکاری به آن خدشه وارد شود.
 
رئیس حزب الوفاء للمقاومه ادامه داد: مواضع عون موجب دلگرمی مردم لبنان شد و حزب الوفاء للمقاومه مطمئناً در کنار رئیس جمهور کشورش خواهد ایستاد.

عون طی سخنانی در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، از رویکرد آمریکا در قبال مسئله فلسطین انتقاد کرد. او با اشاره به تصمیم آمریکا برای قطع کمک مالی به آژانس امدادی ویژه آوارگان فلسطینی (آنروا)، تصریح کرد هدف از این اقدام واشنگتن تلاش برای از بین بردن هویت فلسطینی و ممانعت از بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی‌شان است.

رئیس جمهور لبنان همچنین در بخشی از سخنانش تأکید کرد «حق وتو» در سازمان ملل متحد مانع از اجرای عدالت و احقاق حقوق قانونی ملت‌ها توسط این سازمان شده است.

میشل عون همچنین از قانون نژادپرستانه «کشور یهودی» که چندی پیش در پارلمان اسرائیل تصویب شد، انتقاد کرد.