دکترای افتخاری دانشگاه ژاپن به شاهدخت مراکشی للا حسناء

این مدرک به پاس تلاش های او در زمینه محیط زیست اعطا شد

شاهدخت للا حسناء خواهر محمد ششم پادشاه مراکش و مدیر موسسه حفظ محیط زیست محمد ششم از دانشگاه ریتسومی کان کیوتوی ژاپن مدرک دکترای افتخاری گرفت.
شاهدخت للا حسناء در مراسمی که روز سه شنبه (۲۷ نوامبر) با حضور چهره های دانشگاهی برگزار شد از مسئولان دانشگاه به خاطر اعطای این مدرک به او تشکر کرد.
میکیو یوشیدا رییس دانشگاه در این مراسم گفت «مدرک دکترای افتخاری به خاطر تلاش های ارزنده و نقش فعالانه شاهدخت للا حسناء در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار به وی اعطا گردید.»
شاهدخت للا حسناء نقش فعالانه در عرصه مسائل زیست محیطی ایفا می کند. او به عنوان رییس موسسه حفظ محیط زیست محمد ششم چندین برنامه آموزشی در زمینه توسعه پایدار و حفظ سواحل و گردشگری پایدار و تغییرات آب و هوا و پارک های تاریخی و نخلستان های مراکش راه اندازی کرده است.
مدرک دکترای افتخاری به شاهدخت للا حسناء بستری برای همکاری در عرصه توسعه پایدار میان موسسه حفظ محیط زیست محمد ششم و این دانشگاه ژاپنی فراهم می کند. شاهزاده للا حسناء در پایان مراسم چندین عکس یادگاری با مسئولان دانشگاه و چهره های مراکشی و ژاپنی حاضر در مراسم گرفت.
شاهدخت للا حسناء از مدرسه ابتدایی ریتسومی کان بازدید کرد. مسئولان مدرسه و شاهدخت للا حسناء در راستای توجه و اهتمام وی به آموزش ارزش ها و اصول آموزش محیط زیست به کودکان درباره شیوه ابتکاری آموزشی این مدرسه گفتگو کردند. این مدرسه ابتدایی در زمینه آموزش کودکان برای ارتباط با جهان و یادگیری اصول اخلاقی تلاش می کند.
شاهدخت للا حسناء از کتابخانه مدرسه و مراکز نوآوری و اکتشاف مثل سالن به روز کردن ربات ها بازدید کرد. کتابخانه مدرسه ۳۷ هزار جلد کتاب دارد و یکی از بزرگ ترین کتابخانه های مدارس ابتدایی ژاپن به شمار می رود.

الشرق الاوسط:
Related Post