پیکارجویان انگلیسی در شرایط سختی گرفتار شده اند و تنها دو گزینه برای انتخاب دارند. آنها یا باید پا به فرار بگذارند و یا همزمان با نزدیکی حمله نظامی به ادلب، باید در این منطقه بجنگند.

به گزارش ساندی تایمز، برخی مسئولان در ادلب گفتند «همزمان با از سرگیری درگیری ها، ده ها نفر از پیکارجویان انگلیسی ممکن است پا به فرار بگذارند و به احتمال زیاد به انگلیس برمی گردند».

این گزارش افزود «همزمان با حمله هوایی روسیه و سوریه به ادلب نگرانی درباره وقوع حمله خونبار در این منطقه افزایش یافته است. حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت ادلب را گروه های مسلح اپوزیسیون تشکیل می دهند. این گروه ها پیشتر در برابر نیروهای دولتی سوریه تسلیم نشدند. گمان می رود گروه هیات تحریر الشام کنترل نیمی از ادلب را در اختیار دارد و صدها اروپایی از جمله ده ها شهروند انگلیسی و هلندی و آلمانی عضو این گروه هستند.» به گفته کارشناسان در لندن «نیروهای انگلیسی در ادلب کم نیستند. همزمان با نزدیک شدن عملیات نظامی در ادلب حالا مقام های کشورهای اروپایی می خواهند بدانند که آیا این نیروهای خارجی تا مرگ می جنگند و یا اینکه فرار را ترجیح می دهند».

منبع نزدیک به گروه «هیات تحریر الشام» گفت «این نیروها جهادی هستند و تسلیم نمی شوند. گروهی فکر می کنند که نیروهای جهادی انگلیسی در سوریه باید به کشورشان برگردند. یک قاچاقچی موسوم به عمار الشامی برای انتقال هر نفر از پیکارجویان به اروپا ۱۲ هزار دلار دریافت می کند. نیروهای بسیاری از هیات تحریر الشام، پارسال توسط این فرد به آلمان رفته اند.

دیلی تلگراف نوشت «پیکارجویان جهادی که به انگلیس برمی گردند با ۱۰ سال زندان روبرو می شوند».

این روزنامه افزود «گمانه زنی ها حاکی از این است که حدود ۹۰۰ نفر از انگلیس برای نبرد به سوریه رفته اند که یک پنجم آنها کشته و ۴۰ درصد هم به کشور بازگشته اند».