بیروت – الشرق الاوسط آنلاین

به گزارش رسانه ها، چند نفر از افراد مسلح روز چهارشنبه (هفتم ژوئن) به ساختمان پارلمان ایران معروف به مجلس شورای اسلامی وارد شدند. همچنین، در یک حمله همزمان، چند مهاجم در آرامگاه خمینی رهبر سابق ایران تیراندازی کردند. آرامگاه خمینی در جنوب تهران قرار دارد. این دو حمله منجر به کشته شدن هفت نفر شد. گروه “داعش” مسئولیت این حملات را به عهده گرفته است.

خبرگزاری “تسنیم” گزارش غیر رسمی مبنی بر گروگان گرفتن ۴ نفر در ساختمان مجلس منتشر کرده است. الیاس حضرتی نماینده مجلس در گفت و گو با تلویزیون رسمی ایران گفت یکی از مهاجمان در مرکز تهران به کلت و دو نفر دیگر به کلاشینکف مسلح بودند.

خبرگزاری ایسنا گفت نیروهای امنیتی یکی از مهاجمان را محاصره کرده و همه خیابان های منتهی به ساختمان مجلس بسته شده است. به گزارش خبرگزاری “تسنیم” مهاجمان ۷ نفر را کشته و تعدادی را زخمی کردند.

یکی از خبرنگاران حاضر در صحنه که نخواست نامش فاش شود گفت “در لحظه تیراندازی داخل ساختمان مجلس بودم. همه وحشت زده و شوک زده بودند. دو نفر را دیدم که کورکورانه به همه تیراندازی می کردند.” پس از حمله، مجلس کار خود را از سرگرفته و تصاویری از جلسه مجلس توسط تلویزیون ایران پخش شده است.

شبکه انگلیسی زبان “پرس تی وی” گزارش داد نیم ساعت بعد از حمله به آرامگاه خمینی تیراندازی رخ داده که چندین نفر هم زخمی شدند. خبرگزاری ایرنا به نقل از یکی از مسئولان آرامگاه خمینی گفت مهاجم بعد از تیراندازی به مردم خود را منفجر کرده است.

پایگاه “اعماق” وابسته به گروه داعش مسئولیت حمله به مجلس و آرامگاه خمینی را به عهده گرفته است. این پایگاه گفت “پیکارجویان این گروه به آرامگاه خمینی و ساختمان مجلس ایران در مرکز تهران حمله کردند.”