از چپ به راست: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، کا‌ترین اشتون مسئول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا - رویترز

از چپ به راست: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، کا‌ترین اشتون مسئول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا – رویترز

نشست سه جانبه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون، هماهنگ‌کننده مذاکرات اتمی میان تهران و گروه ۵+۱، در وین به پایان رسید.

ایرنا نقل از یک عضو هیات مذاکره کننده ایران که به شرط فاش نشدن نامش با ایرنا مصاحبه کرد، خبر داده که در این نشست دو ساعته هیچ طرح تازه ای ارائه نشده و قرار است ادامه گفتگوها روز جمعه صبح به وقت محلی در وین برگزار شود.

به گفته این عضو هیات ایرانی، این ملاقات در چارچوب آخرین دور از مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ انجام شده است.

در گزارش ایرنا آمده، جمعه بعداز ظهر نیز نشست مشترک وزرای خارجه انگلیس و فرانسه و ایران با حضور کاترین اشتون برگزار می شود و پس از آن، وزیر امور خارجه ایران با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود جلسه ای دو جانبه خواهد داشت.

این عضو هیات مذاکره‌کننده ایران می‌گوید در نشست سه‌جانبه «در باره همه موضوعات بحث شد، اما نه در چارچوب طرحی خاص».

شبکه انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی، بخش انگلیسی رادیو تلویزیون دولتی ایران، اعلام کرده ظریف امروز جمعه ۲۱ نوامبر با لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، و فیلیپ هاموند، وزیر خارجه بریتانیا، در وین دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، طریف بلافاصله پس از این دیدارها به تهران بازخواهد گشت تا نتیجه دیدارها را با مقامات بلندپایه در میان بگذارد. به گزارش ایرنا به نقل یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، وزیر امور خارجه ایران احتمالا امشب برای مشورت و تبادل نظر درباره موضوع هسته ای به تهران می رود.

این منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به وین گفت: « احتمالا دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور پاره ای مشورت ها و تبادل نظر با مسوولان ارشد کشور به تهران می رود».

رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد، جان کری پیش از سفر به وین در پاریس، همراه همتای فرانسوی خود در کنفرانسی خبری با تاکید بر ادامه تفاوت‌ها ابراز امیدواری کرده بود که آنها در روزهای آینده «کاسته شوند». کری در ادامه افزوده است «این اما به تمایلات هیئت ایرانی بستگی دارد.»

این دور از مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ در وین برای رسیدن به یک توافق جامع هسته‌ای در شرایطی رو به پایان است که لورن فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، گفته دیروز پنجشنبه گفته بود که اختلاف‌نظر دو طرف مذاکره بر سر “نکاتی کلیدی” همچنان به قوت خود باقی است.

کری در تایید حرف وی گفته بود، که دیگر اعضای گروه ۱+۵ رویکرد مشابهی در مذاکرات با ایران دارند، هرچند ممکن است که بین همین کشورها هم “اختلافاتی جزئی” وجود داشته باشد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که در روزهای گذشته در لندن، پایتخت بریتانیا به سر می‌برد، روز پنجشنبه، ۲۰ نوامبر، ابتدا به پاریس رفت و بعد، از آنجا راهی وین در اتریش شد تا با همتایان بریتانیایی و فرانسوی خود دوباره دیدار کند.