در نامه فوری به کمیساریای عالی حقوق بشر عنوان شد

taiz-yemen-21092015-001

عز الدین الاصبحی وزیر حقوق بشر یمن، امروز (دوشنبه)، به زید بن رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، نامه ای فوری فرستاد که درباره جنایتی است که روز گذشته (یکشنبه) در شهر تعز روی داد، و طی آن شبه نظامیان کودتاگر به بمباران برنامه ریزی شده مناطق مسکونی مملو از غیر نظامیان در محله المسبح در مرکز شهر پرداختند.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی یمن، این نامه با توصیف جنایتی که شبه نظامیان حوثی و صالح در تعز انجام دادند، آن را به علت هدف قرار دادن محله های مسکونی و بازارهای شلوغ ، جزو جنایت های جنگی دسته بندی کرد.

در این نامه، که گفته های شاهدان عینی را نقل می کند، آمده است که محله المسبح، در مدت زمانی کمتر از دو ساعت ، توسط بیش از هشت خمپاره هدف قرار گرفت که از مکان های نزدیک شلیک می شدند و منبع آن ها منطقه الحوبان در شرق شهر تعز بود که توسط شبه نظامیان حوثی و نیروهای وفادار به رئیس جمهور مخلوع کنترل می شود.

بر اساس نامه وزیر حقوق بشر یمن، این بمباران ها منجر به مرگ پنج غیرنظامی، از جمله دو زن شد که نشان می دهد اسلحه به کار رفته در بمباران، خمپاره بوده است، که با توجه به قوانین بشردوستانه بین المللی، استفاده از آن در مناطق غیر نظامی ممنوع است.

الاصبحی، از سازمان ملل متحد خواست که این گونه جنایت ها و کارهای برنامه ریزی شده ای که شبه نظامیان حوثی و صالح مرتکب می شوند را محکوم کند، و برای متوقف کردن سلسله تجاوزاتی که به روشنی تا درجه جنایت جنگی می رسند، تلاش کند.