Categories: خبر

«دولت داعش»… ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع در خاک عراق و سوریه

سازمان در رویارویی با رژیم اسد و معارضان پیش روی می کند… ماه می ماه خون

خودروی متعلق به «داعش» در نبردهای سازمان بر ضد مخالفان شمال سوریه –عکس از راشا تودی

در حالی که سازمان داعش به پیش روی میدانی خود در عراق و سوریه ادامه می دهد، مساحت «دولت» او به نزدیک ۳۰۰ هزار کیلومتر از سرزمین های دو کشور رسیده است.

این گزارش جدید از سوی فابریس بالانس جغرافی دان و کارشناس امور سوریه، ارائه شده است. پیش از این دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی توضیح داده بود که «داعش» نیمی از سرزمین های سوریه را در کنترل دارد.

روز گذشته سازمان داعش طی نبرد با مخالفان سوری، پیش روی جدیدی در منطقه نزدیک به مرزهای ترکیه در شمال سوریه و در نزدیکی حومه شمالی حلب به دست آورد؛ به طوری که مبارزان داعش در ۱۰ کیلومتری گذرگاه «باب السلامه» در مرزهای ترکیه رسیدند، و این امر باعث به خطر افتادن راههای امداد رسانی و کمک های انسان دوستانه برای مخالفان و گروه های در حال جنگ و مانع رسیدن تجهیزات به منطقه می شود. در همین حال داعش تقریباً به دو کیلومتری شهر الحسکه رسیده است و در آن جا با نیروهای نظام در حال نبرد است.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که ماه می (اردیبهشت ماه) گذشته، بالاترین تعداد کشته شدگان طی یک ماه در سوریه را ثبت کرد، و تعداد کشته شدگان بالغ بر ۶۶۵۷ نفر بود. دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: « از بین کشته شدگان ۱۲۸۵ نفر غیر نظامی بودند که ۲۷۲ نفر از آنها کودک بودند». علاوه بر این بر طبق آمار دیده بان حقوق بشر، ۷۹۳ کشته از مخالفان و کردهای سوریه بودند، و ۲۱۰۹ کشته از مبارزان «جبهه النصره» و «داعش» ، و ۲۷۵۰ کشته از نیروهای نظام و مسلحان وابسته به آنها و حزب الله لبنان بودند.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post