هشت چهره جدید.. در بزرگترین تغییر کابینه

شمه المزروعی 22 ساله وزیر دولت در امور جوانان در کابینه جدید امارات – عکس از رویترز

شمه المزروعی ۲۲ ساله وزیر دولت در امور جوانان در کابینه جدید امارات – عکس از رویترز

امارات متحده عربی روز گذشته از بزرگترین تغییر کابینه در تاریخ این کشور خبر داد. بر اساس این تغییرات، وزارت خانه هایی به نام خوشبختی، تسامح، آینده و جوانان تخصیص یافت. کابینه جدید امارات شامل ۸ وزیر جدید است که پنچ نفر از آنها زن هستند، و میانگین سنی آن ها ۳۸ سال است.

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، تشکیل کابینه جدید را تصویب کرد. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم معاون رئیس‌ دولت امارات و حاکم دبی، با اعلام اسامی دوازدهمین کابینه دولت گفت: «پس از گفتگو با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح، و پس از تصویب شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس دولت، دوازدهمین دولت در تاریخ امارات متحده را اعلام می کنیم، و این گروه جدید ما را به سوی دستیابی به آرمان های آینده مردم رهبری می کند».

خانم شمه المزروعی، بانوی جوانی که ۲۲ سال دارد و فارغ التحصیل دانشگاه اکسفورد است، به عنوان وزیر دولت در امور جوانان انتخاب شد. وی کوچکترین عضو گروه کابینه جدید است. همچنین خانم لوبنا القاسمی، که سابقاً وزیر توسعه و همکاری بین المللی بود، به عنوان وزیر تسامح در دولت جدید تعیین شد. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم گفت که این وزارت برای ترویج تسامح به عنوان یک ارزش بنیادی تأسیس شده است.