احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته هیچ گاه پشتیبانی خود از مشایی را پنهان نکرد.

احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته هیچ گاه پشتیبانی خود از مشایی را پنهان نکرد.

جنجال‌هایی که احمدی‌نژاد در طول هشت سال ریاست جمهوری‌اش پدید آورد، همواره با حمایت وزرا و حتی اصولگرایان، که از حامیان اصلی وی بودند، همراه بود. اما با نزدیک شدن به دور جدید انتخابات و حمایت بی چون و چرای رییس جمهور از اسفندیار رحیم مشایی موج انتقادات علیه احمدی‌نژاد شدت گرفت است. تا آنجایی که حتی وزرای کابینه هم فاصله خود را از رییس جمهور زیاد کردند.

شدت انتقادات به حدی زیاد شده که می‌توان به راحتی آن‌ها را حمله علیه رییس جمهور نامید. فضای حمله از صدا و سیما، تریبون‌های نماز جمعه، برخی مقامات نظامی و قضایی و… فراتر رفته و اینک به نهاد ریاست جمهوری هم کشیده شده است. جمعی از وزاری کابینه به نحوی از مشایی اعلام برائت کردند و نشان دادند که مواضع احمدی‌نژاد درباره مشایی و کاندیداتوری او ربطی به آنها ندارد.

به گزارش روزنامه اعتماد، روز گذشته علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه طی اظهاراتی در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت دولت از یک کاندیدای خاص گفت: «ما در انتخابات نیستیم و در این باره اظهارنظر نمی‌کنیم. » اما تنها صالحی نبود که دولت را از این حرکت جدا کرد.

سید شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد دیروز به خبرگزاری «تسنیم» اعلام کرد که طرح اقتصادی اسفندیار رحیم‌مشایی توسط او نوشته نشده است. وی به خبرنگار تسنیم گفت: «هیچ صحبتی در این خصوص با بنده نشده است و بنابراین من طرحی را ننوشته‌ام.»

سیدمرتضی بختیاری، وزیر دادگستری هم روز گذشته طی اظهاراتی با بیان اینکه «حمایت رییس‌جمهور از یک کاندیدای خاص ارتباطی با دولت ندارد.»

روزنامه شرق نیز گزارش داد، عصر دیروز کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست تجلیل از راهیان نور دانشگاهی در محل وزارت علوم گفت: «دولت کاندیدایی ندارد و کاندیدای مطرح‌شده از طرف احمدی‌نژاد براساس مشورت با کابینه نبوده است.»

خبرگزاری فارس به نقل از وزیر علوم نوشت: «نامزدی مشایی نظر شخصی احمدی‌نژاد است. اینکه فردی از دولت با یک نفر می‌رود نظر شخصی فرد است و نظر دولت نیست.»