لبنان ۱۰۰ هزار مترمربع تابلوی تبلیغاتی و انتخاباتی دارد

بیروت: فیفیان حداد

انجمن محیط زیستی «آکت» لبنان با همکاری سفارت بریتانیا در بیروت و وزارت آموزش لبنان، کیف‌های مدرسه‌ای رایگان و دوستدار محیط زیست میان دانش آموزان دوره متوسطه توزیع کردند.
پولا عبدالحق مدیر انجمن «آکت» با اشاره به ارائه این پیشنهاد توسط این انجمن به الشرق الأوسط گفت: «این کار یک اقدام انسانی و محیط زیستی است که به وسیله آن آثار منفی زیست محیطی کم می‌شود».
طبق گفته‌های مدیر این انجمن، آنها تابلوهای تبلیغاتی و همچنین پوسترهای تبلیغاتی انتخابات ماه می گذشته را جمع‌آوری کردند و تصمیم به استفاده انسان‌دوستانه از آنها در جهت اقدامات مثبت گرفتند.
این موسسات با تشکیل یک گروه برای جمع آوری این پوسترها و تحویل آنها به کارخانه‌ها، تعداد انبوهی کیف مدرسه‌ای تولید کردند.
از ابتدای سال تحصیلی جدید این کیف‌ها که تعداد آنها ۴ هزار عدد است، بین ۳۵ مدرسه دولتی در مناطق مختلف لبنان تقسیم شدند.
این اقدام، شروع اقدامات انجمن «آکت» برای کارهای مشابهی در این زمینه است و وزارت آموزش لبنان اولین حامی آن بود.
این وزارت با همکاری مادی و معنوی سفارت بریتانیا در لبنان، کار بر روی این پروژه را شروع کرد.
بدین ترتیب دانش آموزان کیف هایی غیرمعمولی حمل می‌کنند که عکس‌های تبلیغاتی روی آنها است.
گفتنی است انجمن «آکت» در نظر دارد با این طرح‌های خود خطرات زیست محیطی را تبدیل به فرصت‌های انسانی خلاق در جهت رفع نیازهای دانش آموزان کند.
این کیف‌ها به صورت مجانی میان دانش آموزان ۱۰ تا ۱۶ سال توزیع شد.
در این میان قرار است کمپین‌های آگاهی نیز در مدارسی به انتخاب وزارت آموزش تشکیل شود تا از طریق آنها چگونگی محافظت از محیط زیست به دانش آموزان، آموزش داده شود.
این کار از طریق پخش فیلم‌های تصویری در خصوص بازیافت مواد غیرقابل بازیافت انجام می‌شود که بیشترین میزان پسماندها را در لبنان تشکیل می‌دهند.
همچنین قرار است این کار ادامه پیدا کند و کیف‌های بیشتری تهیه و توزیع شود؛ چرا که لبنان حدود ۱۰۰ هزار متر مربع تابلوی تبلیغاتی دارد که مواد آنها از بنرهای پلاستیکی غیرقابل بازیافت تامین می‌شود.