یک مقام مصری به «الشرق الأوسط»: حرکت خوبی است

1419274697079058500_0

دوحه روز گذشته و در پاسخ به طرح ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، اولین گام آشتی با قاهره را با توقف پخش شبکه «الجزیره مباشر مصر» برداشت. روز گذشته این شبکه توقف پخش خود را از دوحه تا «زمان فراهم شدن شرایط مناسب پخش مجدد از قاهره» اعلام کرد.

برخی از مقامات مصری در توضیح به «الشرق الأوسط»، این اقدام را ستوده و آن را در چارچوب پایبندی قطر به طرح آشتی پادشاه عربستان دانستند، و از این کشور اتخاذ گامهای بیشتری در مسیر درست را خواستار شدند. یک مقام بلند پایه مصری به « الشرق الأوسط» گفت: «توقف پخش این شبکه از دوحه گامی خوب است، اما اعلام پخش مجدد از قاهره بدین معنی است که این شبکه به استانداردهای حرفه ای پایبند خواهد شد و از فتنه انگیزی دست برخواهد داشت.. و بازگشت این شبکه به قاهره، تصمیمی صرفاً مصری است، که به وقتش مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت».

سفیر محمد عرابی، وزیر خارجه اسبق مصر، به نوبه خود به « الشرق الأوسط گفت»: سرعت اتخاذ چنین تصمیماتی نشاندهنده جدیت و نیت واقعی آشتی با مصر است.

خالد جار الله، معاون وزارت خارجه کویت به «الشرق الأوسط» در همین رابطه گفت که وزن و جایگاه عربستان سعودی نقش مهمی در رسیدن به درک متقابل بین دو کشور برای پیمودن صفحه اختلاف داشت، وی ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده شاهد آنچه نشاندهنده «توافق تکمیلی ریاض » است باشیم.