ویرانی ناشی از بمباران در یکی از شهرهای سوریه - عکس از خبرگزاری فرانسه

ویرانی ناشی از بمباران در یکی از شهرهای سوریه – عکس از خبرگزاری فرانسه

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در دیدار با بعضی شخصیت‌های لبنانی گفته است که کشورش دیدگاه روسیه را برای مذاکرات میان دولت دمشق و مخالفان بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ها، ولید المعلم در این دیدار که در آستانه سفرش به روسیه صورت گرفت گفت که وی دیدگاه‌های دمشق را برای حل بحران به طرف روسی ارائه می‌کند و در زمینه طرح روسیه در زمینه مذاکره میان دولت و مخالفان سوری به بحث و گفت‌وگوی بیشتری خواهد پرداخت.

ولید معلم همچنین درباره این طرح ابراز خوش بینی کرد.

این دیدار در سفارت سوریه در بیروت و با حضور جمعی از شخصیت های لبنانی از جمله حسین الخلیل معاون سیاسی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، علی حسن خلیل معاون سیاسی نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده و الیاس بوصعب نماینده میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان حضور داشتند.

ولید المعلم روز چهارشنبه به روسیه سفر می کند. وی در این سفر با ولادیمیر پوتین رییس جمهور و سرگئی لاوروف وزیر خارجه و دیگر مقامات روسی ملاقات خواهد کرد.

در این میان، مسکو موافقت خود را با میزبانی نشست گفتگو بین دولت و مخالفان با هدف حل و فصل بحران این کشور اعلام کرده است.

گفته می شود طرحی که روسیه برای حل بحران سوریه در نظر گرفته است، بر گفت‌وگو میان شخصیت‌های داخلی و خارجی معارض و هیئت رسمی سوریه تأکید دارد.

در همین راستا، معاذ الخطیب رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوریه چندی پیش عازم روسیه شد و با مسئولان بلندپایه وزارت خارجه این کشور دیدار کرد.

از طرفی دیگر، عمران الزعبی وزیر اطلاع‌رسانی سوریه اعلام کرد که راهکار سیاسی در سوریه به روند مبارزه با تروریسم آسیبی نمی‌رساند.

همچنین عبدالقادر عزوز مشاور سیاسی نخست وزیر سوریه نیز روز شنبه گفت: «دولت سوریه از طرح روسیه برای حل سیاسی بحران بر اساس ‘گفت و گوی سوری – سوری’ استقبال می کند، چرا که به مواضع اصولی روسیه در احترام به مبانی حقوق بین الملل و رعایت حاکمیت ملی و استقلال کشورها پایبند است.»

مشاور سیاسی نخست وزیر سوریه تصریح کرد: مسکو همواره مخالف بکارگیری قدرت نظامی علیه کشورها بوده و خواسته های مردم سوریه را در نظر دارد و از این جهت طرح ارایه شده روسیه مبنی بر ‘رایزنی با گروههای مختلف سوری برای دستیابی به راه حلی سیاسی به منظور برون رفت از بحران’، جدی به نظر می رسد.