المنامه: عبید السهیمی
وزارت خارجه بحرین دیروز  از دستگیری ۱۴ ایرانی خبر داده است که با گذرنامه‌های برخی کشورهای آسیایی و اسامی جعلی وارد خاک بحرین شده‌اند.
به گزارش الشرق الاوسط، یک منبع امنیتی بحرینی به الشرق الاوسط گفت که چنین اتفاقی اولین بار است که می‌افتد و ایرانی‌ها با گذرنامه‌های کشوری دیگر وارد بحرین می‌شوند.
وی همچنین افزود البته گذرنامه‌ها مشکلی ندارند ولی اسامی جعلی است.
وی تاکید کرد که هنوز اهداف این گروه ایرانی مشخص نشده و دادستانی قبل از تحویل آنها به قوه قضائیه، به نوبه خود در حال تحقیق و بررسی روی این موضوع است.
او عنوان کرد که در مدت اخیر بحرین شاهد اموری همچون ورود غیرقانونی و قاچاق بوده است که با تدابیر نیروهای امنیتی خیلی از آنها و به خصوص قاچاق اسلحه، متوقف شده است. اما وارد شدن به خاک بحرین با گذرنامه کشوری دیگر اتفاقی نادر است.
مدیرکل تحقیقات و ادله کیفری نیز از جانب خود عنوان کرد که تحقیقات اولیه نشان داده است بازداشتی‌ها ایرانی بوده که با مبلغی این گذرنامه ها را خریده و به کمک افرادی بحرینی که اصالت ایرانی دارند قصد ورود به کشور بحرین را داشتند.
وی همچنین گفت اجراهای قانونی در خصوص این بازداشتی‌ها صورت گرفته و این افراد به دادستانی تحویل داده شدند.
او از مردم خواست تا از هویت افرادی که نزد آنها کار می‌کنند مطمئن شده و مدارک آنها را مورد بررسی قرار دهند و در صورت دیدن هرگونه مشکلی در گذرنامه‌هایشان، موضوع را سریعا به نزدیک‌ترین مرکز پلیس اطلاع دهند.