گزارشی از {انجمن اقتصادی}: سنگاپور در رتبه اول در جهان قرار دارد

1429029900025692800

گزارش جهانی مربوط به موفقیت اقتصادهای جهانی در استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات نشان داد که سنگاپور در بین ۱۴۳ کشور تحت مطالعه، رتبه اول را دارد و پس از آن فنلاند و سوئد در مراکز بعدی هستند. در گزارشی که از سوی «انجمن اقتصاد جهانی» گردآوری شده و امروز (چهارشنبه) منتشر خواهد شد، گفته شده است که در سطح کشورهای عربی، کشورهای حوزه خلیج دارای بهترین عملکرد هستند. امارات متحده عربی در بین کشورهای عربی در رتبه اول (رتبه ۲۳ جهان) قرار دارد. پس از آن قطر (در رتبه ۲۷ جهان) ، بحرین (در رتبه ۳۰ جهان)، ، عربستان سعودی (رتبه ۳۵ جهان)، عمان (رتبه ۴۲ جهان)، اردن (رتبه ۵۲ جهان) و کویت (رتبه ۷۲ جهان) قرار دارند.

در سطح جهانی ایالات متحده در رتبه هفتم جای گرفت تا بالاترین رتبه را در بین هفت کشور صنعتی داشته باشد. پس از آن بریتانیا در مرکز هشتم است. در حالی که آلمان که چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

«گزارش جهانی فناوری اطلاعات ۲۰۱۵» از وجود «شکاف دیجتالی رو به رشد» خبر داد. گرد آورندگان این پژوهش، که «الشرق الأوسط» از آن آگاهی یافت، گفتند که منافع اقتصادی و اجتماعی جامع برای سرمایه گذاری اینترنتی تنها در دسترس اقلیتی از جمعیت جهان است.