الشبانه بخش‌ها و شبکه‌های وزارت را بازرسی کرد و خواستار تلاش برای برجسته کردن رنسانس تمدنی کشور کرد

ترکی الشبانه وزیر اطلاع‌رسانی سعودی قرار است بازدید منظم از بخش‌های تابعه وزرات و تعدادی از سازمان‌ها و مراکز رسانه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد.
به گزارش الشرق الاوسط، وی در اولین بازدید خود بر تلاش برای بهبود کار رسانه و رنسانس تمدنی و اقتصادی که سعودی در حال تجربه آن است و برجسته کردن آن هم‌سو با اهمیت اقلیمی و جهانی آن بر طبق آخرین تکنولوژی در پخش رسانه‌ای تأکید کرد.
الشبانه روز گذشته (یکشنبه) از خبرگزاری رسمی سعودی «واس» در شهر ریاض بازدید کرد و در جریان فعالیت بخش‌ها و اداره‌های مختلف آن قرار گرفت.
وی در این بازدید روند کار در بخش نویسندگی و تهیهٔ خبر را بررسی کرد.
وی شرح مفصلی از روش تهیهٔ خبر و انتشار آن را شنید و قابلیت‌های فنی و نوشتاری برای تعامل با مقالات خبری و گزارش‌های مطبوعات از منابع مختلف از داخل و خارج از کشور و انتشار آنها به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، چینی، روسی و فارسی را بررسی کرد.
الشبانه همچنین از مرکز رسانه‌ای و تولید هنری، گروه نظارت بر رسانه‌ها، مرکز اطلاعات و مرکز مدیریت داده‌ها بازدید کرد و از روند کاری آنها مطلع شد.
گفتنی است الشبانه پیش از این از سازمان صدا و سیما، سازمان رسانه‌های تصویری و شنیداری و دیگر بخش‌های وزرات دیدار کرد. همچنین بخش‌ها و اداره‌های آن را بازرسی کرد و از روند کاری آنها و همچنین طرح‌ها و برنامه‌های آینده آنها مطلع شد. وی همزمان از شبکه‌ها، استودیوها و دیگر بخش‌ها نیز بازدید کرد.