یکی از نیروهای حزب الله در منطقه بقاع - عکس از خبرگزاری فرانسه

یکی از نیروهای حزب الله در منطقه بقاع – عکس از خبرگزاری فرانسه

گزارش ها حاکی است که نیروهای حزب‌الله در مرز سوریه به شدت با جنگجویانی که گفته می‌شود از اعضای گروه داعش و نیز جبهه النصره هستند، درگیر شده‌اند.

گفته می شود این درگیری ها از روز یکشنبه و در منطقه کوهستانی عرسال در منطقه بقاع در شمال شرقی لبنان آغاز شده است.

اخبار رسیده از منابع محلی لبنانی حاکی از آن است که تروریست‌های داعش با سه هزار نیرو به این منطقه حمله کرده اند.

این در حالی است که در روزهای اخیر، اخبار جسته و گریخته‌ای مبنی بر تصمیم دو گروه داعش و جبهه النصره برای حمله به مناطق مرزی لبنان و سوریه در روز عید قربان منتشر شده بود.

هنوز اخبار دقیقی از شدت این درگیری ها و تلفات آن منتشر نشده، در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داده است که تاکنون ۱۶ تن از نیروهای مهاجم داعش و النصره و نیز دو عضو حزب‌الله در این درگیری‌ ها کشته شده‌اند.

رسانه های لبنانی اعلام کرده اند که نیروهای حزب الله ده ها نفر از اعضای این گروه را به هلاکت رسانده و تعداد زیادی را زخمی کرده اند.

خبرگزاری ملی لبنان هم خبر درگیری شدید بین نیروهای حزب الله و عناصر مسلح وبه هلاکت رسیدن دهها تن از آنها را تایید کرده است.

منابع خبری محلی مدعی شده اند که محمد خالد حمزه صهیب از سران جبهه النصره در درگیری با نیروهای حزب الله در بلندی های شهرک بریتال لبنان به هلاکت رسیده است.

در این میان رسانه‌های محلی لبنان گزارش داده‌اند که ارتش این کشور هم در دفع حملات پیکارجویان نقش داشته است.

برنامه داعش برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران

از سوی دیگر دویچه وله به نقل از وبسایت خبری ساندی تایمز نوشته است که بر اساس سندی که از یکی از اعضای ارشد گروه داعش به دست آمده، این سازمان از اعضای خود به فوریت خواسته است، جنگ با ایران و حمله به تأسیسات محرمانه ایران را طراحی کنند.

ساندی تایمز در گزارشی در روز یکشنبه ۵ اکتبر (۱۳ مهر) نوشته است، احتمال داده می‌شود این سند که بر روی کاغذ تایپ شده، توسط عبدالله احمد المشدانی، عضو ارشد کابینه شش نفره “دولت اسلامی” نوشته شده باشد.

به نوشته‌ی ساندی تایمز، این سند در پی حمله یکی از نیروهای ویژه عراق در ماه مارس سال جاری میلادی (۲۰۱۴) به خانه‌ی یکی از فرماندهان “دولت اسلامی” به دست آمده است.

یک مقام امنیتی غربی که اصالت این سند را تایید کرده، احتمال می‌دهد که این سند سیاستگذاری “دولت اسلامی” برای ارائه به اعضای ارشد این گروه باشد.

ساندی تایمز می‌افزاید، المشدانی که از وظایف او انتقال سوءقصدکنندگان انتحاری و اسکان دادن آن‌ها در مناطق زیر کنترل “دولت اسلامی” بوده، در این سند خواستار قتل دیپلمات‌ها، تاجران و مدرسان ایرانی شده است.

در عین حال دویچه وله خاطرنشان کرده است که این خبر غیر از “ساندی تایمز” در هیچ منبع خبری دیگری انتشار نیافته و یا منبع دیگری آن را تأیید نکرده است.