Categories: خبر

درگیری بین طرفداران مشروعیت و شورشیان حوثی در مناطق مختلف یمن

جنگنده های ائتلاف قصر ریاست جمهوری در پایتخت را بمباران می کنند

امروز درگیری های سختی بین طرفداران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مشروع یمن و شورشیان حوثی در شرق و جنوب صنعا در جریان است که بنا به گفته برخی منابع قبیله ای و پزشکی باعث کشته شدن دهها نفر شده است.

برخی قبایل وفادار به مشروعیت، صبح امروز کمک هایی را به منطقه صرواح در شرق صنعا ارسال کردند تا جلوی پیشرفت حوثی ها به سوی استان نفت خیز مأرب را بگیرند.

بنا به گفته این منابع، شورشیان و متحدان آنها که از نظامیان وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن هستند ، در نبردها و حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان، خسارت های سنگینی متحمل شدند. این منابع همچنین اشاره داشتند که طی درگیری های ۲۴ ساعت گذشته در منطقه صرواح ، ۹۰ نفر از شورشیان و نیروهای وابسته به آنها و ۸ تن از طرفداران عبدربه منصور هادی، کشته شدند. این آمار تا کنون از سوی منابع مستقل تأکید نشده است.

بنا به گفته یک منبع نظامی، جنگنده های ائتلاف بامداد امروز چهار حمله هوایی بر قصر ریاست جمهوری در صنعا انجام دادند تا مانع ارسال کمک های نظامی از سوی شورشیان به مأرب شوند.

در عدن، مهمترین شهر جنوبی یمن نیز، طی درگیری های شب گذشته، هفت نفر کشته شدند که در میان آنها ۴ شورشی وجود دارد. همچنین بنا به گفته شاهدان عینی و برخی منابع نظامی، جنگنده های ائتلاف مواضع شورشیان در محله خور مکسر را بمباران کردند.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post