اتهاماتی به داعش مبنی بر استفاده از گاز کلر بر ضد پیشمرگه ها

بخشی از رویارویی نیروهای امنیتی و مسلحان «داعش» در تکریت (عکس از الشرق الأوسط)

بخشی از رویارویی نیروهای امنیتی و مسلحان «داعش» در تکریت (عکس از الشرق الأوسط)

روز گذشته یک مسؤل عراقی فاش کرد که ایران به ارزش ۱ میلیارد دلار به عراق اسلحه فروخته است. این مسؤل به خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گفت که بیشتر این سلاح ها و تجهیزات نظامی برای جنگ شهری است و شامل تفنگ، مسلسل و راکت انداز می باشد. این در حالی است که کریم النوری، سخنگوی ائتلاف مردمی و یکی از رهبران سازمان «بدر» با نفی این خبر برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد که کمک های ایران «فقط مشورتی» است.

در همین راستا، روز گذشته رهبران امنیتی از توقف عملیات آزاد سازی تکریت برای مدت ۳ الی ۴ روز خبر دادند. در حالی که برخی منابع آن را «درنگ» برای رسیدن کمک توصیف کردند، برخی منابع دیگر آن را به آمادگی نداشتن نیروهای عراقی برای جنگ خیابانی در شهر نسبت دادند.

در تحول مرتبط دیگری، شورای امنیتی منطقه کردستان تأکید کرد که سازمان داعش بر ضد پیشمرگه ها از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. این شورا توضیح داد که نمونه های اخذ شده از محل هجوم یک خودروی بمب گذاری شده که سازمان داعش در غرب موصل انجام داده بود، در یک مرکز آزمایشگاهی معتبر در یکی از کشورهای ائتلاف مورد بررسی قرار گرفت و نشان داده شد که نمونه های اخذ شده حاوی گاز کلر می باشند».