یک بیانیه وی را به توهین به کشورش متهم کرد

قاهره: محمود الرفاعی

شیرین عبدالوهاب خواننده زن مصری به دلیل انتشار ویدویویی از وی در یکی از آخرین کنسرت‌هایش در یکی از بزرگترین هتل‌های قاهره، جنجال آفرید. وی در این ویدیو می‌گوید: «حیف است که من در این کشور زندگی می‌کنم».
سمیر صبری یکی از وکلای مصر در واکنش به گفته این خواننده مصری ضمن ارسال بیانیه‌ای برای نبیل صادق دادستان کل وی را به توهین به کشورش متهم کرد.
طارق محمود یکی دیگر از وکلای مصر نیز با ارسال هشدار به اتحادیه خوانندگان در خصوص توهین عمدی و مکرر شیرین به مصر و شهروندان این کشور، خواستار ممنوعیت وی از خوانندگی شد.
این خواننده تقریباً یک سال پیش نیز به دلیل تمسخر آب نیل و اذعان به این امر که آب این رودخانه به بیماری شیستوزومیازیس آلوده‌است، از سوی اتحادیه خوانندگان مصر از خوانندگی منع و به زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد، اما پس از مدتی تبرئه شد.
بسیاری از رسانه‌های مصری و هنرمندان این کشور از جمله تامر امین یکی از گویندگان برجسته این کشور خواستار برکناری شیرین از خوانندگی و عذرخواهی وی شدند.
جمال عنایت یکی دیگر از گویندگان مصر نیز گفت: «اتحادیه خوانندگان باید برای اقدامات و سخنان شیرین حد و مرز تعیین کند».
حسام حبیب خواننده و آهنگساز مصری و همسر شیرین در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «همواره کسانی هستند که در کمین سخنان و گفته‌های شیرین هستند و وی در کنسرت آخرش هیچ گونه سخن منفی و توهین‌آمیزی دربارهٔ کشورش که به آن عشق می‌ورزد نگفته‌است و کسانی که در کنسرت حضور داشتند بر این امر واقفند. وی این سخن را به دلیل بازتاب ناهنجار صدایش در سالن و پس از تأیید حرفش توسط حلمی بکر موسیقیدان مصری گفت. این جمله را همه مصری‌ها در زمانی که ثابت شود حق با آنهاست به زبان می‌آورند».
به گزارش «الشرق الاوسط» به نقل از منبعی در اتحادیه خوانندگان تا روز شنبه جلسه اتحادیه برای رسیدگی به مشکلات خوانندگان برگزار نشده و در خصوص مسئله شیرین و برای بازجویی از وی باید شکایتی علیه وی دریافت کنیم.
حلمی بکر نیز در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «شیرین با کارهایش آینده خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد، او یکی از ستارگان بزرگ در خوانندگی است، اما باید بداند که یک خواننده فقط صدا نیست، بلکه ترکیبی از صدا، چهره، ادب و احترام است و شیرین با زبان و گفتار هنرمندان و نحوه برخورد با مردم آگاه نیست».