French riot policemen attend a drill at the Marseille railway station, France, May 4, 2016, in preparation of security measures for the UEFA 2016 European Championship. REUTERS/Jean-Paul Pelissier

رسانه های فرانسه اعلام کردند که یک دختر فرانسوی ۱۶ ساله به اتهام همکاری با پروه تروریستی داعش د و تلاش برای انجام یک حمله به حمایت از تروریسم در پاریس دستگیر شده است.

یک قاضی فرانسوی، این دختر فرانسوی ۱۶ ساله را به حمایت از تروریسم به دلیل اقداماتی که در حمایت از گروه تروریستی داعش و تلاش برای انجام حمله تروریستی صورت داده متهم کرد.

به گفته بازرسان این دختر ۱۶ ساله شدیدا تفکرات افراطی داشته و مدیر یک گروه تلگرامی بوده که مختص به ترویج تبلیغات داعش بوده است و پیش از این نیز مظنونان به تروریسم با استفاده از آن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند.

هیچ هدف مشخصی توسط این دختران نوجوان ذکر نشده است و او سابقه کیفری قبلی نداشته است. همچنین نام این دختر منتشر نشده است.

در ماه مارس گذشته دو دختر ۱۶ و ۱۷ ساله به دلیل توطئه برای حمله به هدفی که احتمالا در یک تالار کنسرت در شهر پاریس بوده به شرکت در یک انجمن تروریستی مجرمانه متهم شدند. آنها ظاهرا به دنبال تقلید از حمله ماه نوامبر گذشته به محل کنسرتی در باتاکلان در پایتخت فرانسه بودند. اما بازرسان گفتند که این توطئه در مرحله پیشرفته نبوده است.

حدود ۹ ماه است که در فرانسه وضعیت اضطراری برقرار است و به دنبال حمله‌ای در شهر نیس در ۱۴ ژوئیه پارلمان فرانسه برای شش ماه وضعیت اضطراری تمدید کرد.