لندن – الشرق الاوسط آنلاین– نتایج یک پژوهش که روز پنج شنبه ۲۹ مه (۷ خرداد) منتشر شده نشان می دهد که دختران بریتانیا چاق ترین ها در کشورهای اروپایی هستند و یک سوم آنان دچار اضافه وزن هستند.

روزنامه “دیلی میل” انگلیس در این زمینه نوشت دختران بریتانیایی زیر بیست سال در صدر لیست چاق ترین های ۲۲ کشور واقع در غرب اروپا قرار گرفتند. ۲۹٫۲ درصد دختران در انگلستان دچار اضافه وزن هستند.

بنا بر معیارهای علمی سنجش میزان چاقی، شاخص توده بدنی هشت درصد از دختران بریتانیایی به ۳۰ یا بیشتر از این رقم می رسد.

۵۷ درصد زنان بزرگسال در بریتانیا چاق هستند که از لحاظ چاقی در جایگاه سوم بعد از ایسلند و جمهوری مالت قرار دارند.

بنا بر تحقیقات بین المللی سال ۲۰۱۳، ۶۶ درصد از مردان بریتانیا دچار اضافه وزن هستند و از این لحاظ در جایگاه پنجم کشورهای اروپایی قرار گرفتند.

این در حالی است که ۲۶ درصد پسران زیر بیست سال در بریتانیا از چاقی رنج می برند و بریتانیا از این لحاظ در مرتبه دهم لیست چاق ترین های کشورهای اروپایی قرار گرفته است.

مجله پزشکی “لانست” نتایج تحقیقات موسسه سنجش سلامت در آمریکا را منتشر کرده است. بنا بر این تحقیقات میانگین چاقی در کودکان کشورهای پیشرفته افزایش یافته است. این در حالی است که این میزان میان بزرگسالان کاهش داشته است.

این تحقیق گفته است که اضافه وزن یا چاقی همچنان چالش بین المللی بزرگی در زمینه سلامتی به شمار می رود و کشورها در طی سه دهه گذشته نتوانسته اند بر آن چیره شوند.