فرماندار تنگستان بوشهر گفت: دراین شهرستان ۳۴ مدرسه تخریبی وجود دارد که هم اکنون دو هزارو ۱۱۸ دانش آموز در آنها مشغول تحصیل هستند.

به گزارش ایرنا، احمد جعفری نسب روز چهارشنبه در بازدید از مدرسه یاسر روستای لیلک بخش دلوار افزود: از این شمار ۱۶ مدرسه با ۹۳۲ دانش آموز در بخش دلوار و ۱۸ مدرسه با یکهزارو ۱۸۶ نفر نیز در مرکزی شهرستان تنگستان واقع هستند.

وی اضافه کرد: امسال درکمیته برنامه ریزی برای تجهیز و نوسازی مدارس این شهرستان ۱۲ میلیارد و ۸۳۹ میلیون ریال مصوب شده است.

فرماندار تنگستان از خیرین خواست که در بازسازی مدارس این شهرستان مشارکت بیشتری داشته باشند.

جعفری نسب یادآورشد: مدرسه یاسر روستای لیلک در سال ۵۹ ساخته شده و از جمله مدارس تخریبی شهرستان تنگستان است که نیاز به بازسازی مجدد دارد.

وی افزود: برای بازسازی این مدرسه یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر گفت: مدرسه یاسر لیلک باید بازسازی شود اما تا آغاز کار این پروژه اقدامات اولیه از جمله تعمیر سقف نیاز ضروری و فوری است.

احمد مرادی افزود: اکنون پیگیر اعتبار ملی برای مدارس این استان هستیم که مدرسه یاسر لیلک در اولویت این اعتبار قرار دارد و شش میلیارد ریال برایبازسازی آن پیشنهاد داده ایم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این پروژه، تلاش می کنیم پیش از پایان سال، عملیات اجرایی بازسازی این مدرسه آغاز شود.

مرادی گفت: مشارکت خیرین در ساخت مدارس ضروری است و به دنبال این هستیم یک نیکوکار در ساخت این پروژه مشارکت کند.

شهرستان تنگستان با بیش از ۷۱ هزار نفر جمعیت و مرکزیت شهر اهرم در ۵۰ کیلومتری بوشهر قرار دارد.

رییسعلی دلواری سردار مبارزه با استعمار انگلیس در جنوب کشور که روز شهادت وی در تقویم ملی به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار نام گرفته است از مبارزان بندر دلوار بوده است.

دلیران تنگستانی و دلواری با فرماندهی رییسعلی دلواری توانستند متجاوزان انگلیسی را از بوشهر بیرون کنند.