مقامات داغستان در جنوب روسیه، یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده‌اند که به شهروندان امکان می‌دهد پیام‌های هشدار دهنده‌ خود در خصوص «فعالیت‌های تروریستی یا تنفربرانگیز مذهبی یا قومی» را ارسال کنند و پاداش بگیرند.
به گزارش الشرق الاوسط، به گفته وب‌سایت خبری «کاواز – اوزیل»؛ اگر در گزارش‌ها فعالیت بیشتری داشته باشد یک گوشی هوشمند «آیفون اس ای» پاداش می‌گیرد و کسانی که حضوری مراجعه می‌کنند وگزارش می‌دهند یک گوشی هوشمند چینی دریافت می‌کنند.
کمیته امور مذهبی داغستان هفته گذشته اعلام کرد؛ هر کسی که علاقمند به این موضوع باشد، می‌تواند با محرمانه بودن هرچه تمام‌تر گزارش خود را از طریق تلفن «خط قرمز» اعلام کند.
شایان ذکر است هرگونه اطلاعات دریافتی پس از ارزیابی توسط کارشناسان مبارزه با تروریسم، در اختیار پلیس قرار داده می‌شود. همچنین به منظور ترغیب همه، اعلامیه‌های پاداش‌گیرندگان در این وب‌سایت بلافاصله توسط رسانه‌های محلی منتشر می‌شوند.
این سایت در ماه آوریل تحت نظارت معاون وزیر ارتباطات سرگئی سینگریف تأسیس شد. وی این وب‌سایت را در یک بازدید از دانش آموزان در یک مدرسه رونمایی کرد.
سینگریف تأکید کرد «این طرح جهت تشویق جوانان برای کمک به ایجاد امنیت هرچه بیشتر در کشور است… و به ویژه جوانانی که در منطقه مرزی با چچن در قفقاز شمالی ساکن هستند، را مورد هدف قرار داده‌است».