دیده بان حقوق بشر سوریه روز شنبه (۱۳ اکتبر) اعلام کرد «نگرانی درباره سرنوشت ۱۳۰ خانواده ای که به دنبال حمله «دولت اسلامی» (داعش) به اردوگاه البحره در دیرالزور ربوده شده اند افزایش یافته است.»
به گزارش الشرق الاوسط به نقل از خبرگزاری آلمان، در بیانیه این ارگان حقوق بشری آمده است «حدود ۱۳۰ خانوار توسط «داعش» ربوده و به مناطق تحت کنترل این گروه واقع در بخش شرقی رود فرات منتقل شده اند. آخرین محل تمرکز «داعش» در این منطقه قرار دارد. اغلب ربوده شدگان، زن هستند.»
روز جمعه (۱۲ اکتبر) اردوگاه البحره حدود چند ساعت به تصرف هسته های داعشی مستقر در این منطقه درآمد اما نیروهای سوریه دموکراتیک بعد از درگیری شدید با عناصر داعش کنترل این اردوگاه را به دست گرفتند.
از سوی دیگر، درگیری شدید بین نیروهای سوری و غیر سوری «داعش» و نیروهای سوریه دموکراتیک در مسیر الباغوز و السوسه و هجین ادامه دارد. گروه اخیر مورد حمایت ائتلاف بین المللی ضد داعش قرار دارد.
درگیری های متفرقه در آخرین منطقه تحت کنترل «داعش» در بخش شرقی حومه دیر الزور ادامه دارد. این درگیری ها با حمله هوایی جنگنده های ائتلاف در مناطق کنترل «داعش» و جبهه های درگیری همراه است.