بان کی مون از یک عملیات تروریستی جان سان به در برد

منابعی لبنانی از تلاش یک فلسطینی برای ترور بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ در خاک لبنان خبر دادند.
به گزارش الشرق الأوسط، این فلسطینی که وابسته به گروهک داعش است و در لبنان در حال بازداشت به سر می‌برد قصد داشت با کمک سه فلسطینی دیگر که هم اکنون متواری هستند، بان کی مون را در سفری که سال ۲۰۱۲ به لبنان داشته است ترور کنند.
این منابع لبنانی گفتند به دلیل اینکه بان کی مون با هلیکوپتر نظامی به جنوب لبنان منتقل شد، تلاش‌های این تروریست ها بی نتیجه ماند.
پیتر جرمانوس قاضی تحقیقات در دادگاه نظامی لبنان روز گذشته علیه این ۴ فلسطینی به جرم تلاش برای عملیات تروریستی، سعی در مسموم کردن آب شرب ارتش لبنان و برنامه ریزی برای یک عملیات تروریستی در جزیره ساردینیای ایتالیا، اقامه دعوا کرد.
در این میان، منابعی آگاه از تحقیقات دادگاه به الشرق الاوسط گفتند هنگامی‌که بان کی مون برای سرکشی به نیروهای اضطراری بین المللی(یونیفل) در جنوب لبنان به این کشور آمده بود، این گروه قصد ترور وی را داشتند. ولی «انتقال او با هلیکوپتر نظامی وی را از این عملیات نجات داد».
این منابع همچنین عنوان کردند این تروریست‌ها قصد داشتند عملیات ترور خود را بوسیله بمب کنار جاده ای انجام دهند.
آنها گفتند همین گروه برای عملیات تروریستی در ساردینیای برنامه ریزی کردند تا با مسموم کردن آب تعداد زیادی از شهروندان عادی را بکشند، آنها همچنین قصد داشتند همین کار را در لبنان انجام بدهند و با مسموم کردن آب شرب ارتش لبنان، نیروهای آن را بکشند.
گفتنی است قاضی جرمانوس، پرونده این تروریست ها را به قاضی ریاض ابوغیدا قاضی تحقیقات نظامی لبنان واگذار کرد.
قرار شد از متهم فلسطینی بازجویی به عمل بیاید و حکم بازداشت وی صادر شود. همچنین حکم بازداشت سه فلسطینی دیگر نیز غیابی صادر شود.