نیروهای اسد جنایت جدیدی در دوما مرتکب می شوند

عملیات جستجو برای یافتن اجساد قربانیان غیر نظامی پس از حملات هوایی از سوی رژیم در دوما که منجر به کشته شدن بیش از 50 تن شد – عکس از آسوشیتد پرس

عملیات جستجو برای یافتن اجساد قربانیان غیر نظامی پس از حملات هوایی از سوی رژیم در دوما که منجر به کشته شدن بیش از ۵۰ تن شد – عکس از آسوشیتد پرس

سازمان «داعش» عملیات جدیدی برای استخدام نیرو در حومه حمص در شرق سوریه آغاز کرد تا کمبود مبارزان خارجی که پیوستن آن ها به صفوف داعش در نتیجه اقدامات امنیتی اروپا و ترکیه از زمان حادثه «شارلی ابدو» در فرانسه در اوائل سال جاری کاهش یافته است را جبران کند.

کمبود در تعداد نیروهای داعش، به علت نبردهایی است که این سازمان در بیش از ده جبهه دنبال می کند. رامی عبد الرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر در سوریه به «الشرق الأوسط» گفت که تعداد مبارزان سوری در حال حاضر در صدر مبارزان سازمان است و به علت مشوق های مالی و تهدید شدن افراد از سوی سازمان در مناطق تحت کنترل آن، بزرگ ترین بخش از مبارزان را تشکیل می دهند.

از سوی دیگر، نیروهای رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه جنایت جدیدی را در شهر دوما در حومه دمشق مرتکب شدند که منجر به کشته شدن ۲۰ غیر نظامی شد، در حالی که ده ها تن همچنان در زیر آوار هستند. این جنایت پس از قتل عام هفته گذشته در همین شهر صورت می گیرد که با بشکه های مواد منفجره صورت گرفت و منجر به کشته شدن نزدیک به صد تن شده بود.