اختلافات پس از تعیین یک عراقی به عنوان «حاکم» دیر الزور

1419286154829877800

سازمان «داعش»، بازداشت گروهکی با نام «غلات»، متشکل از ۴ نفر از اعضای ترک زبان این سازمان که برای کودتای داخلی و «ایجاد نا امنی» در مناطق تحت نفوذ این سازمان برنامه ریزی می کردند را اعلام کرد. آنها تندروهایی بودند که بر اساس داشتن افکار مذهبی سرسختانه تر از آنچه داعش به آن پایبند است، به این سازمان پیوسته بودند.

ابومحمد، یکی از فعالان میدانی در الرقه، به «الشرق الأوسط» گفت که تعداد افراد گروهکی که سازمان داعش اعلام کرده بود بیش از ۵۰ نفر بودند که همگی آنها را اعدام کرد.

این تحولات یک روز پس از انتشار اخباری مبنی بر اقدام این سازمان تروریستی به اعدام کردن صد تن از جنگجویان خارجی خود، که اخیراً سعی کرده بودند از شهر الرقه فرار کنند، صورت گرفت.

در همین زمینه، رامی عبدالرحمن، مدیر سازمان حقوق بشر سوریه گفت: در مدت گذشته بین صفوف «داعش» در دیر الزور، اختلافات زیادی نمایان شد که باعث اجرا شدن حکم اعدام، نسبت به تعدادی از جنگجویان این سازمان شد. وی اشاره کرد که اختلافات بین «مهاجرین و انصار»، و آنهم پس از اعتراض تعدادی از جنگجویان سوری نسبت به برکناری عامر الرفدان، حاکم سوری، و تعیین یک حاکم عراقی به جای وی، رخ داد.