ماشین گوگل

ماشین گوگل

لندن – “الشرق الاوسط انلاین”– بخش فناوری اینترنت شرکت آمریکایی غول پیکر گوگل خودروی بدون فرمان، پدال و راننده طراحی کرده است.

“گوگل” در بیانیه ای که در یکی از وبلاگ ها منتشر کرده است، اعلام کرده که ۱۰۰ نمونه از این اتومبیل های برقی دو سرنشینه از ابتدای تابستان در مرحله تکمیل قرار گرفته و آزمایش هایی برای ضمانت ایمنی آنها انجام می شود.

بر اساس این گزارش، امکانات هدایت دستی هم در خودرو نصب می شود.

به گفته این شرکت که مقر آن در دره سیلیکون کالیفرنیا قرار دارد، مدل های “بدون راننده” این خودرو طی دو سال آینده در کالیفرنیا مورد آزمایش قرار می گیرند.

“گوگل” سال ها است که بر روی تکامل و توسعه ماشین های خودکار کار می کند که قادر به هدایت خودکار باشند. در این ماشین ها مجموعه ای از حسگرها و دستگاه های کامپیوتر به کار رفته تا بتوانند در خیابان ها حرکت کنند. در بیانیه گوگل که روز چهارشنبه ۲۸ مه (۷ خرداد) منتشر شده، آمده است که این شرکت به طراحی خودروهای ویژه گوگل می پردازد و این اتومبیل ها مدل اصلاح شده شرکت های خودروسازی دیگر نیستند.

به گفته “گوگل” این خودروها با پرهیز از ارتکاب اشتباهات راننده و ایجاد خستگی برای راننده اتومبیل نسبت به ماشین هایی که با کنترل انسان ها هدایت می شوند از امنیت بیشتری برخوردار هستند.

“گوگل” اضاف کرد که حسگرهای نصب شده در خودروهای “گوگل” از مسافت ۲۰۰ متری قادر به رصد اشیا هستند. بیشترین سرعت نسل اول این خودروها به ۴۰ کیلومتر خواهد رسید.
“گوگل” درباره ویژگی های این خودروها گفته که ماشین مورد نظر از دو صندلی (با کمربند ایمنی) و محلی برای وسایل سرنشینان و دکمه های روشن کردن و متوقف کردن ماشین و صفحه نمایش راه برخوردار است.