خالد خوجه رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوری

خالد خوجه رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوری

خالد خوجه، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه،از رویکرد جدید بین المللی برای پایان دادن به ممنوعیت اعطای ضد جنگنده های هوایی به ارتش آزاد خبر داد که با رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه مخالف است.

خوجه که به مناسبت حضورش در ایالات متحده یک سری دیدارهایی با مقامات آمریکایی و اعضای شورای امنیت سازمان ملل داشته است در یک گفتگوی تلفنی با «الشرق الأوسط» اشاره داشت: «وتوی اعمال شده بر علیه حق دستیابی ارتش آزاد به سلاح های ضد هوایی، پایان خواهد یافت».

وی همچنین درباره تلاش های واشنگتن برای مکانیسمی جهت فراهم ساختن مناطق امن، سخن گفت و توضیح داد: «امروز برای ایجاد مناطق امن پذیرش بیشتری وجود دارد و تحرکاتی از سوی دولت آمریکا به منظور کمک برای ایجاد این مناطق مشاهده کردیم». وی ادامه داد: «جزئیات مکانیسم را درست نمی دانیم، اما پاسخی دریافت کردیم که مضمون آن این بود: فعالیت هایی برای تشکیل مکانیسمی به منظور ایجاد مناطقی امن به معنای متوقف کردن غرش جنگنده های رژیم در حال انجام است».

رئیس ائتلاف ملی سوریه معتقد است که «رویکرد جدید» که توسط کشورهایی مانند عربستان سعودی، ترکیه، قطر و اردن به تصویب رسید، باعث «تغییر معادلات» سیاسی و میدانی شد.

به عقیده خوجه، رژیم سوریه ممکن است هر لحظه به طور حساب نشده ای سقوط کند.

اما در زمینه میدانی، گروههایی از معارضان سوری به رهبری «جیش الفتح» موفق به آزاد سازی جبل الاربعین در حومه استان ادلب در شمال سوریه، و به طور مشخص منطقه بین شهرهای ادلب و لاذقیه شدند.