خودرویی با پلاک تقلبی که باند تروریستی آن را مورد استفاده قرار می داد و مملو از مواد منفجره بود که دستگاه های امنیتی عربستان سعودی موفق شدند آن را خنثی کنند – عکس از الشرق الأوسط

خودرویی با پلاک تقلبی که باند تروریستی آن را مورد استفاده قرار می داد و مملو از مواد منفجره بود که دستگاه های امنیتی عربستان سعودی موفق شدند آن را خنثی کنند – عکس از الشرق الأوسط

مقامات امنیتی عربستان سعودی روز گذشته با انجام دو عملیات همزمان، یکی در ریاض و دیگری در استان ضرما (۶۰ کیلومتری غرب پایتخت)، موفق به دستگیری کسانی شدند که در برخی از عملیات تروریستی ، از جمله باندی که عملیات تروریستی در دو مسجد «القدیح» و «العنود» را در شرق عربستان سعودی انجام داده بود، دست داشتند.

سرلشکر منصور ترکی، سخنگوی امنیتی در وزارت کشور عربستان سعودی به «الشرق الأوسط» گفت: «تحقیقات هم چنان ادامه دارد، و در انتظار نتایج کارهای امنیتی انجام شده توسط مقامات هستیم». وی افزود: «افرادی که روز گذشته دستگیر شدند، احمد بن سعید جابر الزهرانی (۲۱ ساله)، و برادر او محمد بن سعید جابر الزهرانی (۱۹ ساله) هستند که مرتبط با یکی از افراد تحت تعقیب در فهرست ۱۶ نفره از کسانی هستند که در حادثه هدف قرار دادن نمازگزاران مسجد العنود در شهر دمام دست داشتند».

در بیانیه ای که از وزارت کشور عربستان سعودی صادر شد، آمده است: «افراد تحت تعقیب در محله المونسیه در ریاض دستگیر شدند، در حالی که یک باند دیگر در استان ضرما با خودروی یکی از شهروندان که آن را به زور به دست گرفتند فرار کردند و نیروهای امنیتی همچنان در تعقیب آن ها هستند».

از سوی دیگر، وزارت کشور عربستان سعودی در مکان دیگری یک کمربند انفجاری مجهز به مواد منفجره در داخل یک د

ستگاه اتوبوس کشف و خنثی کرد. وزارت کشور همچنین یک کارگاه ساخت مواد منفجره، به علاوه مبلغی به قیمت ۴۰۵ هزار ریال (معادل ۱۰۷ هزار دلار)، و مقداری ارز معادل ۵ هزار دلار، ۳ مسلسل با مقداری مهمات، ۳۶ خشاب مسلسل مملو از گلوله، ۲۸۴۸ گلوله مسلسل، ۳ تپانچه ، ۱۰ خشاب تپانچه و ۵ بمب دست ساز را در مکان دیگری کشف و ضبط کردند.