تصویری از تیم های استقلال و پرسپولیس

تصویری از تیم های استقلال و پرسپولیس

موضوع خصوصی سازی دو تیم پرطرفدار پایتخت ایران یعنی استقلال و پرسپولیس که از سالها پیش در ایران مطرح بوده است هنوز حساسیت خود را از دست نداده به طوری که وزیر جدید ورزش و جوانان در ایران در همان نخستین روزهای آغاز به کار به این موضوع خواهد پرداخت.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: برای خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال برنامه داریم.

گودرزی خاطرنشان کرد که این برنامه‌ها پس از برگزاری مراسم تودیع و معارفه رسمی اش در وزارت ورزش و جوانان اعلام می شود.

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان دولت محمود احمدی نژاد اوایل امسال از آمادگی کامل این وزارتخانه برای واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی خبر داده بود.

عباسی با اشاره به اینکه براساس قانون همه شرکت های دولتی می توانند به سازمان خصوصی سازی واگذار شوند، افزود: در این باره اواخر سال ۹۱ با سازمان خصوصی سازی جلسات متعددی تشکیل دادیم و به نکات قابل توجهی رسیدیم.

عباسی گفته بود: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در شرایطی قرار دارند که قابل واگذاری هستند حتی اگر در فرابورس باشد.

وزیر سابقه ورزش و جوانان گفته بود: این وزارتخانه آمادگی دارد دو باشگاه یادشده را واگذار کند به ویژه این که این دو باشگاه مردمی هستند و با واگذاری آنها باری از دوش دولت برداشته می شود.

در این میان یکی از مقوله های مهم در بحث خصوصی سازی باشگاه هایی همچون استقلال و پرسپولیس، پرداختن حق پخش تلویزیونی به آنهاست؛ مسئله ای که در ایران، به هیچ عنوان به آن بها داده نمی شود، در حالی که بعضی معتقدند حق مسلم باشگاه های بزرگ و پرطرفدار همچون پرسپولیس و استقلال، بهره از این منبع بزرگ مالی است.