«آتش دوست» باعث شکست او در مسابقه با پیروزی در استادیوم آزادی تهران می شود

بخشی از مسابقه الهلال سعودی و پیروزی ایران در تهران – عکس از خبرگزاری فرانسه

بخشی از مسابقه الهلال سعودی و پیروزی ایران در تهران – عکس از خبرگزاری فرانسه

یک منبع موثق در فدراسیون فوتبال عربستان سعودی روز گذشته برای «الشرق الأوسط» فاش کرد که احمد عید، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی و عضو دفتر اجرایی آسیا، طی تماسی تلفنی با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران، نسبت به توهین های طرف ایرانی چه در سطح رسانه ای و چه در سطح عموم مردم نسبت به باشگاههای عربستان اعتراض کرد.

این اعتراض در پی انتشار تیتر توهین آمیز یک روزنامه وابسته به باشگاه پیروزی ایران صورت گرفت که در آن نوشته بود: «ذبح الهلال حلال است». این روزنامه در آستانه مسابقه باشگاه الهلال سعودی در برابر باشگاه پیروزی ایران ضمن مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا که در استادیوم آزادی تهران برگزار شد اقدام به چاپ این تیتر در صفحه اول خود کرده بود.

عید از همتای ایرانی خود خواستار پیگیری فدراسیون ایران نسبت به باشگاههای عربستان سعودی شد که مهمان باشگاههای فوتبال ایران هستند. وی همچنین راههای گسترش همکاری بین دو فدراسیون را نیز با کفاشیان بررسی کرد.

در مدت اخیر، توهین به باشگاهها و هیئت های عربستانی توسط ایرانی ها در ورزشگاههای این کشور بارها تکرار شد، توهین هایی نظیر برافراشتن شعارهای سیاسی و سر دادن شعارهای فرقه ای بارها صورت گرفت در حالی که فدراسیون فوتبال آسیا در این مورد کاملاً سکوت کرد. مسابقه روز گذشته بین الهلال و پیروزی، که در حدود ۱۰۰ هزار تماشاگر برای دیدن آن به ورزشگاه آمده بود، شاهد پرتاب قوطی های خالی بر ضد بازیکنان تیم عربستانی بود در حالی که داور مالزیایی که این مسابقه را داوری می کرد تا پیش از اخراج سلمان الفرج بازیکن عربستانی کاملاً سهل انگار بود.

تیم الهلال تا دقیقه دوم وقت تلف شده در برابر پیروزی مقاومت کرد اما دروازه تیم توسط «آتش دوست» به لرزه در آمد، و رودریگو سیلوا مدافع برزیلی الهلال به اشتباه در هنگام تلاش برای دفع توپ، آن را وارد دروازه تیم کرد.

الهلال امیدوار است که به هنگام میزبانی پیروزی روز سه شنبه آینده در زمین خود این شکست را جبران کند.