اپوزیسیون در پاسخ به سوء ظن روسیه به هیئت مذاکره کننده: نام ۳۴ نفر را مشخص کردیم

کاروانی از آمبولانس که مسلحان و مجروحان را از منطقه محاصره شده الزبدانی به منطقه مرزی لبنان و سوریه منتقل می کنند – عکس از رویترز

کاروانی از آمبولانس که مسلحان و مجروحان را از منطقه محاصره شده الزبدانی به منطقه مرزی لبنان و سوریه منتقل می کنند – عکس از رویترز

روز گذشته بنا به توافق انجام شده بین نظام سوریه و گروه های مخالف و در چارچوب یک تبادل بی سابقه، بیش از ۴۵۰ فرد مسلح و غیرنظامی از سه شهرستان در این کشور خارج شدند. این عملیات پس از اجرای توافق موفقیت آمیز «الزبدانی- کفریا و الفوعه» انجام شد که به دنبال استقامت در حفظ آتش بس به مدت سه ماه و تحت نظارت سازمان های بین المللی بین مبارزان اپوزیسیون و نظام سوریه انجام شد.

کاروانی از آمبولانس ها، تعداد ۱۲۶ مبارز زخمی را از شهرستان الزبدانی در حومه دمشق در نزدیکی مرزهای لبنان، که تحت محاصره نیروهای نظامی و حزب الله لبنان است، برای انتقال به ترکیه ازمرزهای سوریه با لبنان به سوی فرودگاه بیروت عبور کردند. در همین حال کاروان های دیگر مبارزان زخمی از کفریا و الفوعه، از توابع استان ادلب، را از گذرگاه باب الهوی به بیروت منتقل کردند.

در همین راستا، اپوزیسیون سوریه روز گذشته اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که گفته بود مخالفان سوری هنوز برای تشکیل هیئت مذاکره کننده توافق نکرده اند را مورد انتقاد قرار داد. فاروق طیفور، عضو «هیئت ارشد مذاکره کنندگان» گفت: «کمیته نام ۳۴ نفر را برای مشارکت در هیئتی که مستقیماً با نظام مذاکره خواهد کرد مشخص کرده است، و ۳۴ نفر دیگر نیز برای مشارکت در هیئت مذاکره کنندگان انتخاب شده اند، و منتظر دیدار استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه هستیم تا تعداد نهایی اعضای هیئت های شرکت کننده را مشخص کند».