انجام آخرین تمرین و حرکت به سمت دبی… کمپین‌های مجازی برای حمایت از تیم سعودی

عمر هوساوی و سلمان فرج دو ملی پوش تأثیر گذار تیم ملی سعودی به تمرینات گروهی این تیم اضافه شدند. این دو بازیکن که از مصدومیت جزئی رنج می‌بردند، در روز شنبه توانستند بدون مشکل با دیگر بازیکنان تمرین کنند تا به این ترتیب ترکیب تیم ملی سعودی تکمیل شود.
به گزارش الشرق الاوسط، با اضافه شدن این دو بازیکن، سرمربی تیم ملی سعودی حالا با خیالی آسوده برای دیدار اول خود با کره شمالی آماده خواهد شد.
تیم ملی سعودی که با کره شمالی، لبنان و قطر هم گروه است اولین دیدار خود را روز سه شنبه در ورزشگاه مکتوم بن راشد برابر تیم ملی کره شمالی برگزار خواهد کرد و به این ترتیب می‌تواند از تمامی بازیکنان خود در این دیدار استفاده کند.
سعودی باتوجه به تقابل حساس با لبنان و قطر در دو بازی آینده، برای صعود به عنوان تیم نخست ملزم به برتری برابر کره است.
تیم ملی سعودی که با خوان آنتونیو پیتزی اردوی آماده‌سازی را از چند روز قبل در امارات برگزار کرده بود، باتوجه به این که اولین بازی اش را باید در دبی به انجام برساند، امروز ابوظبی را ترک کرد و راهی دوبی شد.
آن‌ها آخرین تمرین خود در این شهر را در سالن بدنسازی برگزار کردند. در این تمرین تمام بازیکنان حضور داشتند.
تیم ملی فوتبال سعودی از هر سه بار حضور در این رقابت‌ها توانسته یک بار به عنوان قهرمانی دست یابد. سعودی برای دهمین بار حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند. این تیم در سال‌های ۱۹۸۴، ۱۹۸۸ و ۱۹۹۶ موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‌است.
سعودی با تکیه به مربی سرشناسی همچون خوان آنتونیو پیزی امید دارد تا بتواند از گروه سخت خود صعود کرده و نگاهی متفاوت را در دیدگان هواداران فوتبال ایجاد کند.
از سوی دیگر، روسای باشگاه‌های لیگ حرفه ای سعودی در بیانیه‌هایی جداگانه از تیم ملی این کشور حمایت کردند.
علاوه بر این پیام‌ها، کمپین‌هایی نیز برای حمایت از تیم ملی سعودی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده‌است.
در این رقابت‌ها ۲۴ تیم در ۶ گروه ۴ تیمی حضور دارند که تیم‌های اول و دوم هر گروه به همراه ۴ تیم از بهترین تیم‌های سوم؛ ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی را تشکیل می‌دهند.
تیم‌های ملی فوتبال قرقیزستان، یمن و فیلیپین برای نخستین بار در رقابت‌ها جام ملت‌های آسیا حاضر می‌شوند. البته تیم یمن در سال ۱۹۷۶ با عنوان یمن جنوبی دراین مسابقات حاضر شده بود.
کارلوس کی روش (ایران)، مارچلولیپی (چین)، اسون گوران اریکسون (فیلیپین) و آلبرتو زاکارونی (فیلیپین) از جمله مربیان مطرح حاضر این مسابقات هستند.
«ایگناتی نستروف» دروازه‌بان ۳۸ ساله ازبکستانی نیز که پیش از این ۴ بار حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه کرده‌است در پی ثبت رکورد جدیدی از نظر تعداد حضور در این مسابقات است.