در خواست ۲۷ میلیون دلاری داعش در ازای آزادی گروگان‌های دروز 
خانواده‌های دروز که فرزندانشان توسط داعش در استان سویدا در جنوب سوریه به گروگان گرفته شده بودند، علیه حکومت تظاهرات کردند.
به گزارش الشرق الأوسط، آنها برای وادارکردن حکومت به منظور تشدید اقدامات آن در جهت آزاد کردن ربوده شدگان اعتراض کردند.
گروگان‌های دروزی در تاریخ ۲۵ ژوئیه طی حملات داعش به سویدا و حاشیه‌های شرقی آن ربوده شدند.
این حملات مرگبارترین حملات تاریخ داعش به این اقلیت مذهبی بود که در اثر آن ۲۵۰ نفر کشته شدند و ۱۴ زن به همراه ۱۶ فرزند خود ربوده شدند.
گفتنی است، از زمان گروگانگیری تاکنون ۲ نفر از ربوده شدگان توسط داعش کشته شده‌اند و یک پیرزن به دلیل مشکلات جسمی جان خود را از دست داده است.
خانواده‌ گروگان‌ها بعد از اعدام یک جوان از میان آنها، از روز چهارشنبه تجمع خود را در کنار استانداری شهرستان سویدا آغاز کردند.
در این تجمع به همراه نزدیکان ربوده شدگان، دیگر شهروندان نیز برای اعلام همبستگی خود با آنها تحصن کردند.
در این میان روسیه وارد عمل شد و در خصوص رایزنی با گروهک داعش شروع به هماهنگی با دولت سوریه کرد.
 از سوی دیگر خانواده‌های ربوده شدگان به همراه مراجع دینی هیئت‌هایی محلی برای مذاکره تشکیل دادند ولی تمام تلاش‌های صورت گرفته تاکنون بی نتیجه بوده است.
نور رضوان مدیر شبکه محلی اخباری سویدا در این باره گفته است «گروهک داعش سه خواسته اصلی عنوان کرده است: پرداخت یک میلیون دلار در ازای هر گروگان یا به عبارتی در مجموع ۲۷ میلیون دلار، متوقف کردن حملات دولت به منطقه تلول الصفا، آزاد کردن ۴۸ نفر از همسران داعشی‌ها که توسط دولت سوریه زندانی شده‌اند».
براساس گفته‌ منابع محلی، گروهک تروریستی داعش هیچ کدام از عملیات گروگان گیری و اعدام را هنوز گردن نگرفته است اما خانواده‌های ربوده شدگان عکس‌هایی از افراد افراطی دریافت کرده‌اند که وقوع این اتفاقات را تایید می‌کنند.